У Бериславському районі на Херсонщині працювали над удосконаленням рішень місцевих рад про встановлення місцевих податків і зборів
Днями завідувач Сектору Державної регуляторної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі Елла Романенко взяла участь у нараді–навчанні з питань здійснення державної регуляторної політики та виконання бюджетів місцевими радами Бериславського району, що відбулася під керівництвом першого заступника голови Бериславської райдержадміністрації Ірини Дробиш та заступника голови райдержадміністрації Івана Бельцика.
Для визначення рівня підготовки присутніх посадових осіб органів місцевого самоврядування з питань порядку денного, на початку навчання було проведено письмове опитування щодо роботи, проведеної відповідними радами під час підготовки проектів рішень про встановлення місцевих податків і зборів на 2018 рік.
В ході наради її учасники отримали докладну інформацію щодо особливостей здійснення державної регуляторної політики органами місцевого самоврядування, а також, покроковий алгоритм планування, розробки, прийняття, відстеження та перегляду регуляторних актів. Особливу увагу було приділено типовим питанням і помилкам, які виникають під час розробки проектів регуляторних актів, аналізів регуляторного впливу (далі – АРВ) до них та М-тестів.
Елла Романенко звернула увагу посадових осіб місцевих рад на те, що наразі підготовка АРВ носить формальний характер, а разом з тим, якісний АРВ – це один з головних інструментів державної регуляторної політики, що дає систематизовану оцінку регулюванню і є запорукою прийняття виважених рішень місцевою владою.
Крім того, завідувач Сектору наголосила на тому, що відповідно до статті 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а порушення вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» під час здійснення регуляторної діяльності є підставою для оскарження до суду таких регуляторних актів, і, відповідно, їх скасування.