Рішення від 04 квітня 2013 року № 13 «Про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» Міністерством фінансів України»

10.04.2013

У зв’язку зі змінами у законодавстві України у сфері ліцензування, на підставі звітів про відстеження результативності регуляторних актів,  Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва були прийняті рішення про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики, визначених Законом України від 11.09.2003 № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», зокрема:

– рішення від 04.04.2013 № 13 «Про необхідність усунення Міністерством фінансів України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України від 11.09.2003 № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», шляхом внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності і Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 25.08.2010 № 910, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 9.11.2010 р. за № 1062/18357.

 

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА

РІШЕННЯ

від   04  квітня  2013 року № 13     

Про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» Міністерством фінансів України

 

Відповідно до статті 30 Закону України від 11.09.2003 «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) та на підставі аналізу звіту про повторне відстеження результативності регуляторного акта, надісланого листом Міністерства фінансів України від 30.01.2012 № 31-13020-01-5/2015, в якому зазначається про необхідність внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності, затверджених наказом Міністерства фінансів України            від 25.08.2010 № 910 (далі – Ліцензійні умови) Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва здійснила експертизу наказу Міністерства фінансів України від 25.08.2010 № 910 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності і Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності» (далі – Наказ) та встановила наступне.

Наказ затверджено відповідно до положень статей 6, 8, 9, 20 Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” та постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 № 1698 “Про затвердження переліку органів ліцензування”.

На момент видання Наказу господарська діяльність з виготовлення бланків цінних паперів,документів суворої звітності підлягала ліцензуванню, відповідно до пункту 17 статті 9 Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” (у редакції від 08.07.2010).

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 № 1698 “Про затвердження переліку органів ліцензування” (далі – Постанова) затверджено перелік органів ліцензування, відповідно до якого Мінфін є органом ліцензування господарської діяльності у сфері виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності (згідно з переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України).

Однак, Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виготовлення документів та бланків документів суворого обліку або звітності” від 02.10.2012 № 5316-VI із статті 9 Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” було виключено такий вид господарської діяльності, як виготовлення бланків документів суворої звітності (згідно з переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України).

Таким чином, спираючись на викладене вище, Держпідприємництво України робить висновок, що положення Наказу не узгоджується з вимогами діючого законодавства у сфері ліцензування, тому їх дія порушує такі обов’язкові принципи державної регуляторної політики, передбачені статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», як:

адекватність – відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив;  

ефективність – забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб’єктів господарювання, громадян та держави;

збалансованість – забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави;

передбачуваність – послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики, а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності.

 

Керуючись частиною четвертою статті 27 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва

                                   вирішила:

запропонувати Міністерству фінансів України внести зміни до наказу Міністерства фінансів України від 25.08.2010 № 910 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності і Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності», який зареєстровано в Міністерстві юстиції 9.11.2010 р. за № 1062/18357, оскільки його норми не відповідають вимогам діючого законодавства та принципам державної регуляторної політики.

 

Рішення Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики підлягає виконанню у двомісячний строк з дня прийняття такого рішення.

Виконання цього рішення уповноваженого органу передбачає підготовку проекту акта про внесення змін до регуляторного акта, щодо якого було прийнято рішення.

У разі підготовки проекту акта про внесення змін до регуляторного акта, щодо якого було прийнято відповідне рішення, цей проект подається у встановленому Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» порядку на погодження до уповноваженого органу не пізніш як за п’ять робочих днів до закінчення строку виконання відповідного рішення уповноваженого органу. У разі прийняття уповноваженим органом рішення про погодження проекту рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики вважається виконаним.

Рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики може бути оскаржено до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку, протягом десяти робочих днів з дня одержання органом виконавчої влади відповідного рішення.

У разі невиконання рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики або не оскарження цього рішення органом виконавчої влади протягом встановленого в цьому Законі строку дія регуляторного акта, щодо якого було прийнято відповідне рішення, зупиняється наступного дня з дня закінчення строку для виконання такого рішення.

Подання скарги щодо рішення Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва не зупиняє дії цього рішення.

 

 

 

Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва                                                                        

                                        

                                 М. Ю.  Бродський