В Івано-Франківську обговорювали Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності
5 грудня у приміщенні Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради відбулося відкрите громадське обговорення проекту регуляторного акта – рішення міської ради «Про затвердження нової редакції Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Івано-Франківську».
Даний захід виявив неабиякий інтерес підприємницької спільноти міста Івано-Франківська. В ході обговорення даного проекту регуляторного акта завідувач Сектору Державної регуляторної служби в Івано-Франківській області Андрій Соболевський звернув увагу присутніх на те, що частиною четвертою статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі Закон) передбачено, що розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 (далі Порядок). Пунктом 1.11 Порядку передбачено, у порядку, встановленому органами місцевого самоврядування, здійснюється тільки розміщення тимчасових споруд під час проведення ярмарок, державних та місцевих святкових, урочистих масових заходів на строк проведення таких заходів. Згідно пункту 8 статті 30 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері торговельного обслуговування, громадського харчування, належать виключно організація місцевих ринків, ярмарків, сприяння розвитку всіх форм торгівлі.
Натомість Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради не дотримано вимоги частини третьої статті 24 «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до якої органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Оскільки, дане питання згідно Закону не відноситься до компетенції органів місцевого самоврядування, запропоновано визнати, що даний проект регуляторного акта не відповідає вимогам чинного законодавства, а також те, що з даного питання слід керуватися Порядком, визначеним у Законі.