Все про позапланові перевірки додержання ліцензіатами вимог ліцензійних умов
У ДРС узагальнили запитання підприємців про перевірки. Раніше ми вже писали про планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю), про те, як підприємець може оскаржити результати планової та позапланової перевірки, а також щодо не допуску на перевірку контролера. Сьогодні йтиметься про ліцензійні перевірки.
1 січня 2019 року втратив чинність Закон України від 3 листопада 2016 року 1728-VIII «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон № 1728).
З дати втрати чинності Закону № 1728 органи ліцензування на яких поширюється дія Закону України від 02.03.2015 № 222-VІІІ «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон № 222), у відповідності до частини десятої статті 19 Закону № 222, зможуть здійснювати позапланові перевірки додержання ліцензіатом(и) вимог відповідних ліцензійних умов з підстав, передбачених пунктами 2, 4 та 5 частини дев’ятої статті 19 Закону № 222, лише за наявності погодження Державної регуляторної служби України, яке надається на підставі відповідного рішення Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування за результатом розгляду звернення органу ліцензування з огляду на таке.
Частиною сьомою статті 19 Закону № 222 встановлено, що контроль за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов здійснюють у межах своїх повноважень органи ліцензування шляхом проведення планових і позапланових перевірок відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини десятої статті 19 Закону № 222 позапланова перевірка додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов з підстав, передбачених пунктами 2, 4 та 5 частини дев’ятої цієї статті, здійснюється лише за наявності погодження спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування, яке надається на підставі рішення Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування за зверненням органу ліцензування.
Звернення органу ліцензування повинно містити документальне підтвердження виявлення інформації, передбаченої пунктом 2 частини дев’ятої цієї статті, або завірену ним копію відповідного звернення чи повідомлення, передбачених пунктами 4 або 5 частини дев’ятої цієї статті.
Пунктами 2, 4 та 5 частини дев’ятої статті 19 Закону № 222 передбачені такі підстави для проведення позапланових перевірок додержання ліцензіатами вимог ліцензійних умов, як:
- виявлення у державних інформаційних ресурсах (паперових або електронних) інформації, що свідчить про порушення ліцензіатом вимог ліцензійних умов або не узгоджується з інформацією, що подається ліцензіатом органу ліцензування відповідно до вимог цього Закону, – з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов у відповідній частині (зокрема, повідомлення про зміну даних, зазначених у підтвердних документах) або перевірки достовірності відповідної інформації;
- обґрунтоване звернення фізичної або юридичної особи про те, що внаслідок порушення ліцензіатом вимог ліцензійних умов такій особі (особам) було завдано матеріальної шкоди або порушено її (їхні) законні права чи інтереси, – з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов у відповідній частині;
- повідомлення посадових осіб контролюючих органів про виявлені в ході виконання контрольних повноважень порушення ліцензіатом вимог ліцензійних умов – з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов у відповідній частині.
Нагадаємо, раніше ми вже оприлюднювали відповіді на узагальнені запитання підприємців щодо планових перевірок, позапланових перевірок, оскарження результатів перевірок, не допуску контролерів до проведення перевірки.
#Підприємці #ПраваПідприємця #Бізнес #Проверки #Перевірки