На Полтавщині пропонують скасувати рішення Опішнянської селищної ради через те, що його приймали з порушенням регуляторного законодавства
15 серпня у приміщенні Сектору ДРС у Полтавській області фахівці ДРС провели консультування працівників Опішнянської селищної ради Полтавської області з питання забезпечення реалізації вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», зокрема реагування на звернення Державної регуляторної служби України, направленого за результатами моніторингу веб сайту селищної ради.
У рамках реалізації заходів дерегуляції господарської діяльності Сектором ДРС виявлено рішення 22 сесії 7 скликання Опішнянської селищної ради від 10 жовтня 2017 року «Про внесення змін у рішення шістнадцятої сесії сьомого скликання від 29 червня 2017 року «Про зміну ставок орендної плати за земельні ділянки», що було прийняте з порушенням принципів, визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Під час зустрічі фахівцям Опішнянської селищної ради роз’яснено норми статті 93 Земельного кодексу України, статті 792 Цивільного кодексу України, Закону України «Про оренду землі», вимоги підпункту 14.1.147 та статті 288 Податкового кодексу України, постанов Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 «Про затвердження Типового договору оренди землі» та від 13.12.2006 № 1724 «Деякі питання оренди земель».
Підсумовуючи проаналізовану законодавчу базу, завідувач Сектору ДРС Олег Моргун повідомив, що на сьогоднішній день чинним законодавством України не передбачено можливості та/або необхідності затвердження органами місцевого самоврядування фіксованих ставок орендної плати у відсотках від нормативної грошової оцінки землі. За таких обставин, рішення 22 сесії 7 скликання Опішнянської селищної ради від 10 жовтня 2017 року містить ознаки невідповідності вимогам чинного законодавства та не узгоджується з ключовими принципами державної регуляторної політики, визначеними статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Головний спеціаліст Сектору ДРС Марія Листопад звернула увагу присутніх, що відповідно до вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов’язковими до виконання на відповідній території.
Частиною третьою статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України. Також статтею 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що одним із основних принципів місцевого самоврядування є законність.
Було також проаналізовано існуючі проблеми розвитку Опішнянської селищної ради, обговорювалося питання участі бізнесу у реалізації вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151, якою затверджено Методику проведення аналізу впливу регуляторного акта. Олег Моргун наголосив, що розробники зобов’язані порахувати витрати бізнесу на виконання рішень селищної ради та довести необхідність нового регулювання. Зазначено важливість проведення консультацій з асоціаціями та об’єднаннями підприємців, які можуть відбуватися у вигляді «круглих столів», нарад, робочих зустрічей або опитувань для отримання інформації щодо конкретного впливу регуляції на бізнес середовище.
За результатами заходу працівниками Опішнянської селищної ради Полтавської області буде використана у поточній роботі отримана фахова інформація стосовно забезпечення безумовної реалізації вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (зі змінами).