Представник Сектору Державної регуляторної служби у м. Києві провела моніторинг актуальності діючих рішень Київської міської ради
Під час моніторингу виявлено рішення прийняті Київською міською радою від 31 січня 2019 року № 2/6658 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23 червня 2011 року № 242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві». Водночас справляння місцевих податків та зборів до місцевих бюджетів (податкові платежі) здійснюється відповідно до вимог Бюджетного кодексу України та Податкового кодексу України.
Відповідно до ПКУ до повноважень сільських, селищних, міських рад та рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, щодо податків та зборів належать, зокрема, до початку наступного бюджетного періоду прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об’єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов’язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду.
Також, при прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов’язково визначаються об’єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов’язкові елементи, визначенні статтею 7 цього Кодексу з дотриманням критеріїв, встановлених розділом XII цього Кодексу для відповідного місцевого податку чи збору.
Разом з цим, виходячи із норм Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (однією із складових якої є бюджети місцевого самоврядування), становить один календарний рік, що починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Таким чином, враховуючи норми Бюджетного кодексу України та ПКУ, органи місцевого самоврядування мають щорічно до початку наступного бюджетного періоду приймати рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, що справляються в установленому ПКУ порядку. Відповідні стави будуть діяти лише протягом року, на який прийняті.
У свою чергу, Київська міська рада затвердила зазначені рішення в супереч вимогам Бюджетного кодексу України та ПКУ.
За таких обставин, зазначені рішення, що містять ознаки невідповідності вимогам чинного законодавства, не узгоджуються з вимогами регуляторного законодавства, зокрема з принципом адекватності – відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив.
Державна регуляторна служба України направила лист Київській міській раді стосовно вжиття заходів щодо приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України вищезазначених рішень Київської міської ради та про результати поінформувати її у встановленому законодавством порядку.
Одночасно представник ДРС звернула увагу на необхідність дотримання вимог регуляторного законодавства Київською міською радою під час розгляду та прийняття регуляторних актів.