На Чернігівщині виявлені регуляторні акти органів місцевого самоврядування, прийняті з порушеннями законодавства

01.04.2020

09171222.089844.3284Сектором Державної регуляторної служби у Чернігівській області у І кварталі 2020 року проведено моніторинг офіційних веб-сайтів регуляторних органів, за результатами якого виявлено 5 рішень органів місцевого самоврядування, які суперечать принципам державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності або прийняті з порушенням установлених законом вимог.

Ці рішення прийняті у сферах регулювання адміністративних послуг і продажу, списання та відчуження майна комунальної власності.

За результатами проведеного ДРС аналізу рішень встановлено, що з урахуванням вимог статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» 3 рішення містять норми регуляторного характеру, а їх прийняття потребувало реалізації процедур, передбачених цим Законом, та 2 рішення прийняті за відсутності повноважень у органів місцевого самоврядування, визначених чинним законодавством України.

До регуляторних органів направлено листи ДРС з пропозиціями щодо необхідності приведення регуляторних актів у відповідність до вимог чинного законодавства України.

Нагадуємо, що відповідно до норм статті 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» принципами державної регуляторної політики є:

доцільність – обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми;

адекватність – відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив;

ефективність – забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб’єктів господарювання, громадян та держави;

збалансованість – забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави;

передбачуваність – послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики, а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності;

прозорість та врахування громадської думки – відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов’язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями, обов’язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.