На Чернігівщині виявили рішення органів місцевого самоврядування, прийняті з порушенням законодавства
Працівники Сектору Державної регуляторної служби у Чернігівській області провели моніторинг офіційних веб-сайтів регуляторних органів щодо дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
За результатами проведеної роботи виявили, що у II кварталі 2020 року органи місцевого самоврядування Чернігівщини прийняли 11 рішень з порушенням чинного законодавства, з яких 9 – без дотримання передбаченої законодавством процедури в частині отримання від ДРС пропозицій щодо удосконалення відповідних проектів регуляторних актів та 2 рішення за відсутності встановлених діючим законодавством України повноважень. Зазначені порушення суперечать принципам державної регуляторної політики, які визначені статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Здебільшого, це рішення, якими врегульовувались питання сфери благоустрою населених пунктів, пайової участі у розвитку інфраструктури, про затвердження регламенту ЦНАП, а також встановлення місцевих податків і зборів.
Нагадуємо, рішення, які прийняті з порушенням регуляторного законодавства, зокрема, до яких не проведено аналізи регуляторного впливу, розрахунків витрат, які понесуть суб’єкти господарювання в результаті прийняття проекту регуляторного акта та не доведено відповідність рішень таким принципам державної регуляторної політики, як:
- доцільність – обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми;
- адекватність – відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив;
- ефективність – забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб’єктів господарювання, громадян та держави;
- збалансованість – забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави;
- передбачуваність – послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики, а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності;
- прозорість та врахування громадської думки – відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов’язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями, обов’язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.
До регуляторних органів направлено листи ДРС з пропозиціями щодо необхідності приведення регуляторних актів у відповідність до вимог чинного законодавства України.