На Тернопільщині дистанційно консультували представників Хоростківської міської ради щодо встановлення місцевих податків і зборів
Працівники Сектору ДРС у Тернопільській області продовжують дистанційно проводити консультації для органів місцевого самоврядування області. Так, в телефонному режимі проведено консультацію та надано методологічну допомогу працівникам Хоростківської міської ради Гусятинського району щодо підготовки проекту рішення Хоростківської міської ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Хоростківської об’єднаної територіальної громади на 2021 рік».
Розробникам, поряд з іншим, надали методичну допомогу в доопрацюванні аналізу регуляторного впливу та М-тесту до проекту рішення, відповідно до вимог Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151). Також було наголошено, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс). Суттєвих змін зазнала стаття 12 Кодексу, якою визначаються повноваження сільських, селищних, міських рад та рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, щодо податків та зборів. Ці зміни набули чинності 23 травня 2020 року. Законом №466 змінені і строки прийняття та оприлюднення рішень про встановлення податків та/або зборів.
Рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів приймаються органами місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень (п.12.3 ст.12).
У разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та/або зборів орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів (пп. 12.3.5 п. 12.3 ст.12), Законом № 466 визначено, що у рішенні про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати може не визначатися термін його дії. У такому випадку рішення буде чинним до прийняття нового рішення (абзац другий пп. 12.3.3 п.12.3 ст.12).
Увагу учасників обговорення акцентували на важливості дотримання органами місцевого самоврядування вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» стосовно подання проектів регуляторних актів до Державної регуляторної служби України для підготовки пропозицій щодо їх удосконалення відповідно до принципів державної регуляторної політики.