На Полтавщині працювали над положенням про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності для проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок комунальної власності Новознам’янської об’єднаної територіальної громади
11 серпня фахівці Сектору ДРС у Полтавській області провели консультування працівників Новознам’янської об’єднаної територіальної громади Кременчуцького району Полтавської області з питання можливості розроблення у правовому полі проекту рішення «Про затвердження Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності для проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок комунальної власності Новознам’янської об’єднаної територіальної громади або права оренди на них».
Завідувач Сектору ДРС Олег Моргун зазначив, що відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» оцінка майна проводиться на підставі договору між суб’єктом оціночної діяльності – суб’єктом господарювання та замовником оцінки або на підставі ухвали суду про призначення відповідної експертизи щодо оцінки майна.
У випадках, визначених нормативно-правовими актами з оцінки майна, які затверджуються Кабінетом Міністрів України, суб’єкти оціночної діяльності – органи державної влади та органи місцевого самоврядування здійснюють оцінку майна самостійно на підставі наказу керівника. При цьому, якщо законодавством передбачена обов’язковість проведення незалежної оцінки майна, органи державної влади та органи місцевого самоврядування виступають замовниками проведення такої оцінки майна шляхом укладання договорів з суб’єктами оціночної діяльності – суб’єктами господарювання, визначеними на конкурсних засадах у порядку, встановленому законодавством.
Відповідно до пункту 18 Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 № 1891, для проведення незалежної оцінки майна суб’єкти оціночної діяльності – суб’єкти господарювання відбираються органами приватизації у чітко визначених випадках.
Відбір суб’єкта оціночної діяльності – суб’єкта господарювання здійснюється на конкурсних засадах у порядку, що встановлюється Фондом державного майна України.
В інших випадках, проведення незалежної оцінки майна відповідно до вимог згаданої Методики, відбір суб’єкта оціночної діяльності – суб’єкта господарювання здійснюється замовником такої оцінки самостійно.
Головний спеціаліст Сектору Марія Листопад зауважила, що відповідно до частини другої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг можуть установлюватися або змінюватися виключно цим Законом та/або Законом України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони», крім випадків, передбачених цим Законом.
На сьогодні чинним законодавством України не передбачено повноважень органів місцевого самоврядування затверджувати власні положення (порядки) з питань проведення конкурсних відборів суб’єктів оціночної діяльності для проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок державної або комунальної власності або права оренди на них.
Присутнім наголошено, що відповідно до вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За таких обставин, прийняття об’єднаною територіальною громадою такого рішення міститиме ознаки невідповідності вимогам чинного законодавства та суперечитиме принципам державної регуляторної політики, визначеним статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
За результатами зустрічі досягнуто домовленості щодо безумовного виконання фахівцями Новознам’янської ОТГ Полтавської області вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та посилення співпраці з територіальним органом ДРС на стадії підготовки проектів з метою отримання фахової методологічної допомоги.