На Полтавщині фахівці Сектору ДРС надали фахову методологічну допомогу Сенчанській об’єднаній територіальній громаді Лохвицького району

14.08.2020

o6x5cp0-304x20314 серпня фахівці Сектору ДРС у Полтавській області проконсультували працівників Сенчанської об’єднаної територіальної громади Лохвицького району Полтавської області з питання можливості розроблення у правовому полі проекту рішення «Про затвердження Положення про порядок звільнення земельних ділянок, що зайняті без правових підстав та належать до комунальної власності Сенчанської об’єднаної територіальної громади».

У преамбулі цього проекту рішення зазначено, що воно розроблено відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керуючись законами України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про благоустрій населених пунктів» з метою урегулювання питання звільнення земельних ділянок, що зайняті без правових підстав, від незаконно встановлених тимчасових споруд на території населених пунктів ОТГ.

За результатами аналізу згаданої нормативної бази завідувач Сектору ДРС Олег Моргун зазначив, що законодавчі акти, на які посилається розробник, не дають повноважень органам місцевого самоврядування затверджувати порядки звільнення земельних ділянок, що зайняті без правових підстав та належать до комунальної власності населеного пункту.

Окрім цього, додатком проекту Рішення передбачено механізм, підстави, терміни і порядок проведення демонтажу тимчасових споруд та малих архітектурних форм, які розміщені з порушенням вимог чинного законодавства України.

Головний спеціаліст Сектору Марія Листопад наголосила, що відповідно до вимог пункту 2.30 наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, у  разі  закінчення строку дії, анулювання паспорта прив’язки, самовільного встановлення тимчасових споруд така тимчасова споруда підлягає демонтажу. Відповідно до вимог пункту 2.31 наказу № 244, розміщення тимчасових споруд самовільно забороняється.

 Слід зазначити, що окремий порядок проведення демонтажу тимчасових споруд наказом № 244 не встановлено.

Однак, відповідно до статті 41 Конституції України ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності.

Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.

Статтею 124 Конституції України передбачено, що делегування функцій  судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами, не допускається.

При цьому статтею 38 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено алгоритм дій посадових осіб під час виявлення факту самочинного будівництва об’єкта нерухомого майна.

Присутнім наголошено, що відповідно до вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За таких обставин, прийняття об’єднаною територіальною громадою такого рішення міститиме ознаки невідповідності вимогам чинного законодавства та суперечитиме принципам державної регуляторної політики, визначеним статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

За результатами зустрічі досягнуто домовленості щодо безумовного виконання фахівцями Сенчанської ОТГ Полтавської області вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та посилення співпраці з територіальним органом ДРС на стадії підготовки проектів з метою отримання фахової методологічної допомоги.