На Полтавщині працювали над порядком спорудження пам’ятників та пам’ятних знаків, меморіальних та інформаційних дощок на території населених пунктів Уставицької сільської ради

20.08.2020

people-woman-coffee-meeting20 серпня фахівці Сектору ДРС у Полтавській області проконсультували працівників Уставицької сільської ради Великобагачанського району Полтавської області з питання доцільності прийняття проекту рішення «Про затвердження Положення про порядок спорудження пам’ятників та пам’ятних знаків, меморіальних та інформаційних дощок на території населених пунктів Уставицької сільської ради». 

Під час зустрічі присутні детально обговорили норми законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про охорону культурної спадщини», «Про культуру» та наказу Державного комітету України з питань будівництва та архітектури Міністерства культури і мистецтв України від 30.11.2004 № 231/806 «Про затвердження порядку спорудження (створення) пам’ятників і монументів».

Підсумовуючи проаналізовану законодавчу базу, завідувач Сектору ДРС Олег Моргун повідомив, що на сьогоднішній день ні Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», ні Законом України «Про культуру», ні іншими нормативно – правовими актами, на які посилається у проекті рішення розробник, не передбачено повноважень у органів місцевого самоврядування затверджувати положення про порядок спорудження пам’ятників та пам’ятних знаків, меморіальних та інформаційних дощок.

Окрім цього, відповідно до вимог пункту 12 частини другої статті 6 Закону України «Про охорону культурної спадщини», до повноважень виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідно до їх компетенції у сфері охорони культурної спадщини належить забезпечення в установленому законодавством порядку виготовлення, встановлення та утримання охоронних дощок, охоронних знаків, інших інформаційних написів, позначок на пам’ятках або в межах їх територій.

Як наслідок, прийняття сільською радою даного проекту рішення не узгоджуватиметься з вимогами статті 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», зокрема з принципом доцільності – обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми, та принципом адекватності – відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив.

Головний спеціаліст Сектору ДРС Марія Листопад звернула увагу присутніх на те, що відповідно до вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов’язковими до виконання на відповідній території.

Частиною третьою статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України. Також статтею 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що одним із основних принципів місцевого самоврядування є законність.

Принагідно посадовим особам сільської ради деталізовано вимоги Методики проведення аналізу регуляторного впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151).

За результатами зустрічі досягнуто домовленості щодо безумовного виконання фахівцями Уставицької сільської ради Полтавської області вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та посилення співпраці з територіальним органом ДРС на стадії підготовки проектів регуляторних актів з метою отримання фахової методологічної допомоги.