На Чернігівщині за результатами моніторингу у серпні 2020 року виявлені рішення органів місцевого самоврядування, прийняті з порушенням законодавства
Сектором Державної регуляторної служби у Чернігівській області у серпні 2020 року проведено моніторинг офіційних веб-сайтів регуляторних органів за результатами якого виявлено 10 рішень органів місцевого самоврядування, прийнятих з порушенням чинного законодавства. Цими рішеннями регулюється сфера надання адміністративних послуг, встановлені місцеві податки і збори.
За результатами проведеного ДРС аналізу положень вищевказаних рішень встановлено, що з урахуванням вимог статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», зазначені рішення містять норми регуляторного характеру, а їх прийняття потребувало реалізації процедур, передбачених цим Законом.
Нагадуємо, рішення, які прийняті з порушенням регуляторного законодавства, зокрема, до яких не проведено аналізи регуляторного впливу, розрахунків витрат, які понесуть суб’єкти господарювання в результаті прийняття проекту регуляторного акта та не доведено відповідність рішень таким принципам державної регуляторної політики, як:
- доцільність – обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми;
- адекватність – відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив;
- ефективність – забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб’єктів господарювання, громадян та держави;
- збалансованість – забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави;
- передбачуваність – послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики, а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності;
- прозорість та врахування громадської думки – відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов’язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями, обов’язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.
Працівниками Державної регуляторної служби України підготовлено звернення до органів місцевого самоврядування з пропозиціями щодо необхідності приведення вищезазначених регуляторних актів у відповідність до вимог регуляторного законодавства.