Представники Сектору ДРС у Вінницькій області спільно з фахівцями апарату Тульчинської районної ради розглянули питання прийняття регуляторних актів у сфері оренди комунального майна
Днями представники Сектору ДРС у Вінницькій області спільно з фахівцями апарату Тульчинської районної ради розглянули питання прийняття регуляторних актів у сфері оренди комунального майна.
Зокрема, йшлося про розробку нової редакції, з урахуванням наданих Державною регуляторною службою України пропозицій та зауважень, проектів регуляторних актів «Про затвердження порядку надання та розгляду заяв про включення об’єктів права спільної комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ і міста Тульчинського району, до переліку об’єктів, що потребують приватизації» та «Про затвердження порядку надання орендарю згоди орендодавця майна спільної комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ і міста Тульчинського району на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого майна».
Завідувач Сектору Олеся Данілова зауважила, що положення проектів рішень не узгоджуються із нормами Закону України від 03.10.2019 № 157-ІХ «Про оренду державного та комунального майна», що введений в дію з 1 лютого 2020 року та Постанови Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483 «Деякі питання оренди державного та комунального майна» та наголосила на необхідності дотримання принципів державної регуляторної політики при прийнятті регулювань, зокрема, таких як доцільність, ефективність, збалансованість, прозорість та врахування громадської думки.
Головний спеціаліст Сектору Наталія Рудик надала практичні рекомендації щодо підготовки АРВ та М-Тесту до зазначених проектів рішень, зокрема в частині розрахунку прямих та адміністративних витрат суб’єктів господарювання на запровадження регулювання, а також акцентувала увагу на необхідності залучення громадськості до обговорення проектів регуляторних актів.
Також, Олеся Данілова звернула увагу, що положеннями Закону України «Про оренду державного та комунального майна» встановлено новий механізм передачі комунального майна в оренду та відповідно, якщо органами місцевого самоврядування були затверджені відповідні рішення у сфері оренди комунального майна до набрання чинності цим законом, то такі рішення потребують приведення у відповідність до норм чинного законодавства в рамках дерегуляції.
При цьому, якщо представницькими органами місцевого самоврядування не затверджені примірний договір оренди комунального майна, Методика розрахунку орендної плати за комунальне майно, Порядок виконання контрольних функцій у сфері оренди комунального майна, Порядок прийняття рішень про надання згоди на здійснення невід’ємних поліпшень комунального майна, застосовуються відповідні нормативно-правові акти, затверджені Кабінетом Міністрів України щодо державного майна.
За результатами роботи домовились щодо подальшої співпраці з підготовки проектів регуляторних актів.
Довідково: Зважаючи на численні звернення представників органів місцевого самоврядування у Вінницькій області щодо реалізації відносин оренди комунального майна, Сектором ДРС у Вінницькій області були надіслані відповідні листи – роз’яснення та рекомендації Державної регуляторної служби України стосовно підготовки проектів рішень органів місцевого самоврядування з питань оренди комунального майна органам місцевого самоврядування Вінницької області. https://www.drs.gov.ua/regulatory_policy/roz-yasnennya-shhodo-pidgotovky-proektiv-rishen-organiv-mistsevogo-samovryaduvannya-z-pytan-orendy-komunalnogo-majna/?_utl_t=fb&fbclid=IwAR1IojjR4POWmLlKJIgqwf44SmHcDd6FpHt5-PtEYi1I2WTnlpOCTKdeAfA