Щодо початку відліку строку видачі документів дозвільного характеру / На лист виконавчого комітету Харківської міської ради
Харківської міської ради
Червоношкільна набережна, 26,
м. Харків, 61010
Щодо надання роз’яснення
Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянуто лист виконавчого комітету Харківської міської ради від 11.10.2011 № 03-272 щодо деяких питань функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності та повідомляється.
Щодо початку відліку строку видачі документів дозвільного характеру або письмового повідомлення про відмову у видачі таких документів місцевими дозвільними органами та державними адміністраторами.
Частиною восьмою статті 7 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) передбачено, що заява та документи, що додаються до неї, передаються державним адміністратором до місцевих дозвільних органів у день реєстрації заяви або протягом наступного робочого дня.
Абзацом першим частини дев’ятої статті 7 Закону передбачено, що місцеві дозвільні органи протягом не більше ніж десять робочих днів з дня одержання від державного адміністратора заяви та документів, що додаються до неї, якщо інше не передбачено законом, оформлюють відповідний документ дозвільного характеру або письмове повідомлення суб’єкту господарювання про відмову у видачі документа дозвільного характеру та передають протягом одного робочого дня відповідні документи (письмове повідомлення) державному адміністратору.
Таким чином, початок відліку строку видачі документів дозвільного характеру або письмового повідомлення про відмову у видачі таких документів місцевими дозвільними органами та державними адміністраторами починається з дня передачі державним адміністратором заяви та документів, що додаються до неї, на розгляд до місцевих дозвільних органів.
Щодо порушення строку розгляду та видачі документів дозвільного характеру або письмового повідомлення про відмову у видачі таких документів місцевими дозвільними органами та державними адміністраторами.
Враховуючи статтю 7 Закону повідомляємо, що у разі не подання місцевим дозвільним органом державному адміністратору документа дозвільного характеру або письмового повідомлення про відмову у видачі такого документа протягом одного робочого дня після спливу десятиденного строку (або строку, встановленого спеціальним законом) настає порушення строків прийняття дозвільним органом рішення про видачу документа дозвільного характеру або про відмову у його видачі.
Щодо порушення строку для переоформлення та видачі дублікатів документа дозвільного характеру.
Відповідно до норм частини восьмої статті 41 Закону дозвільний орган протягом двох робочих днів з дня одержання заяви про переоформлення документа дозвільного характеру та документів, що додаються до неї, зобов’язаний видати переоформлений на новому бланку документ дозвільного характеру з урахуванням змін, зазначених у заяві про переоформлення документа дозвільного характеру.
Дозвільний орган зобов’язаний протягом двох робочих днів з дня одержання заяви про видачу дубліката документа дозвільного характеру надати заявникові або державному адміністратору дублікат документа дозвільного характеру замість втраченого або пошкодженого (ч. 9 ст. 41 Закону).
Таким чином порушення строків для переоформлення та видачі дублікатів документа дозвільного характеру настає на наступний день після двох робочих днів з дня одержання цим дозвільним органом заяви про видачу дубліката або про переоформлення документа дозвільного характеру за умови не передання переоформленого документу дозвільного характеру або його дубліката до державного адміністратора.
Щодо дій державного адміністратора у разі передачі місцевим дозвільним органом повторного письмового повідомлення про відмову у видачі документа дозвільного характеру, а також надання дозвільним органом відмови у видачі документа дозвільного характеру без урахування частини п’ятої статті 41 Закону.
Частиною п’ятою статті 41 Закону передбачено, що підставами для відмови у видачі документа дозвільного характеру є: подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання документа дозвільного характеру, згідно із встановленим вичерпним переліком; виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей; негативний висновок за результатами проведених експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для видачі документа дозвільного характеру.
Законом можуть встановлюватися інші підстави для відмови у видачі документа дозвільного характеру.
Відмова у видачі документа дозвільного характеру за підставами, не передбаченими законами, не допускається.
Письмове повідомлення дозвільного органу про відмову у видачі документа дозвільного характеру надається суб’єкту господарювання особисто або надсилається поштовим відправленням з описом вкладення із зазначенням передбачених законом підстав для такої відмови у строк, встановлений для видачі документа дозвільного характеру.
У разі усунення суб’єктом господарювання причин, що стали підставою для відмови у видачі документа дозвільного характеру, повторний розгляд документів здійснюється дозвільним органом у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня отримання відповідної заяви суб’єкта господарювання, документів, необхідних для видачі документа дозвільного характеру, і документів, які засвідчують усунення причин, що стали підставою для відмови у видачі документа дозвільного характеру.
При повторному розгляді документів не допускається відмова у видачі документа дозвільного характеру з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні заявнику (за винятком неусунення чи усунення не в повному обсязі заявником причин, що стали підставою для попередньої відмови).
Згідно зі статтею 16610 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що безпідставна відмова дозвільним органом суб’єкту господарювання у видачі документа дозвільного характеру – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону основними завданнями державного адміністратора, зокрема, є складання протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом.
Таким чином, у разі передачі державному адміністратору місцевим дозвільним органом повторного письмового повідомлення про відмову у видачі документа дозвільного характеру з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні заявнику (за винятком неусунення чи усунення не в повному обсязі заявником причин, що стали підставою для попередньої відмови), а також надання дозвільним органом відмови у видачі документа дозвільного характеру без урахування частини п’ятої статті 4¹ Закону, державний адміністратор відповідно до основних завдань складає протокол про адміністративне правопорушення.
Щодо дій державного адміністратора у разі подання особисто суб’єктом господарювання або уповноваженою особою (надісланих поштою) втретє заяви та документів, необхідних для одержання документів дозвільного характеру.
Згідно з частиною сьомою статті 5 Закону спеціально уповноважений орган з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності розробляє і затверджує Положення про державного адміністратора та порядок його взаємодії з місцевими дозвільними органами, суб’єктами господарювання.
Положення про державного адміністратора та порядок його взаємодії з місцевими дозвільними органами, суб’єктами господарювання затверджено наказом Держкомпідприємництва від 05.12.2005 № 116 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10.01.2006 за №1/11875 № 116 (із змінами, і доповненнями, внесеними наказами Держкомпідприємництва від 22.09.2006 № 82, від 12.10.2009 № 176, від 30.05.2011 № 34) (далі – Положення), яким регламентується діяльність та взаємодія державних адміністраторів, місцевих дозвільних органів, суб’єктів господарювання та територіальних органів спеціально уповноваженого органу з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності з питань видачі документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності.
При прийнятті заяви про видачу документа дозвільного характеру від суб’єкта господарювання державний адміністратор діє відповідно до Положення згідно із Законом.
Відповідно до абзацу четвертого частини п’ятої статті 5 Закону державний адміністратор має право відмовити у прийнятті заяви на одержання документа дозвільного характеру та документів, що додаються до неї, у разі подання суб’єктом господарювання документів, необхідних для одержання документа дозвільного характеру, не в повному обсязі з наданням обґрунтованої відповіді (у разі отримання документів поштою – письмово повідомити заявника).
Інших підстав для відмови у прийнятті державними адміністратором заяви про видачу документа дозвільного характеру Законом не передбачено.
Заступник Голови –
Голова ліквідаційної комісії С.І. Свищева