Роз’яснення щодо дотримання вимог законодавства про державну регуляторну політику в частині оприлюднення проєктів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій

17.09.2022

Державна регуляторна служба України на постійній основі здійснює аналіз забезпечення регуляторними органами на центральному рівні здійснення державної регуляторної політики відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) в частині оприлюднення проєктів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій та їх опрацювання.

Останнім часом, досить поширеною є практика подання на погодження до ДРС проєктів регуляторних актів, визначений розробником строк оприлюднення яких ще не закінчений, та/або навіть у той же день, коли проєкт регуляторного акта був оприлюднений.

Це призводить до нівелювання вимог Закону щодо гарантованого строку, протягом якого розробник зобов’язаний прийняти пропозиції та зауваження до оприлюдненого проєкту регуляторного акта з наступним повноцінним їх розглядом, оскільки наданий для погодження до ДРС проект регуляторного акту за змістом не зазнав опрацювання в межах цього обов’язкового етапу регуляторної діяльності. Невиконання вимог, зазначених у статті 9 Закону є порушенням принципу прозорості та врахування громадської думки (ст.4 Закону), що є однією з підстав прийняття ДРС рішення про відмову в погодженні проєкту регуляторного акта.

З метою дотримання принципу прозорості та врахування громадської думки, наголошуємо на неухильному виконанні вимог Закону під час оприлюднення проєктів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій та їх опрацювання і рекомендуємо:

  • чітко дотримуватися вимог, встановлених статтею 9 Закону до повідомлення про оприлюднення проєкту регуляторного акта, зокрема, щодо відображення інформації про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань;
  • в обов’язковому порядку розглядати усі зауваження і пропозиції до проєкту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку;
  • направляти проєкт регуляторного акта на погодження до ДРС після завершення опрацювання зауважень та пропозицій отриманих протягом встановленого розробником строку та інформування заявників про факт їх врахування в проєкті або про їх мотивоване відхилення.

Для оптимізації строків та якості опрацювання проєктів регуляторних актів в ДРС, вказані матеріали доцільно додавати до супровідного листа щодо погодження проєкту регуляторного акта. Чітке дотримання вищевказаних рекомендацій забезпечить повноцінну реалізацію на правовій основі державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в Україні.