Роз”яснення щодо профіля професійної компетентності посади державного адміністратора

25.10.2012

Барвінківська районна

державна адміністрація 

Харківська області

вул. Леніна, 8, м. Барвінкове, 64701

   

Щодо профіля професійної компетентності

посади державного адміністратора

 

Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва розглянуто лист Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області від 24.09.2012 № 01-22/2865 стосовно ознайомлення з розробленим державним адміністратором «Профілем професійної компетентності посади державного адміністратора Барвінківської районної державної адміністрації Харківської області та мінімальні вимоги до рівня професійної компетентності осіб, які претендують на зайняття цієї посади» та повідомляється наступне. 

Щодо вимог, в т.ч. мінімальних та спеціальних вимог, до посади державного адміністратора

Частиною третьою статті 5 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) визначено, що, державний адміністратор повинен мати вищу освіту та стаж роботи на державній службі або стаж роботи в органах місцевого самоврядування не менше двох років, або стаж роботи в інших сферах управління не менше трьох років.

Згідно з пунктом 2.4. Довідника типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, затвердженого Наказом від 13.09.2011 № 11 «Про Довідник типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців» (далі – Довідник), який відповідно до пункту 1 цього наказу має рекомендаційний характер, у розділі «Кваліфікаційні вимоги» відповідно до певної посади або групи посад вимоги до освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня державного службовця та вимоги до післядипломної підготовки, необхідні для виконання покладених на нього завдань та обов’язків, мінімальні вимоги до стажу державної служби або загального стажу роботи, або стажу наукової (науково-педагогічної) роботи.

Наведені у цьому розділі вимоги носять узагальнюючий характер. У разі необхідності, з урахуванням специфіки роботи, складу кадрового резерву, можливостей системи підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і конкурсу, що проводиться при підборі державних службовців, кваліфікаційні вимоги можуть бути підвищеніз метою призначення на відповідні посади найбільш кваліфікованих і досвідчених кандидатів, оновлення та поліпшення якісного складу державних службовців відповідно до потреб державного управління.

Відповідно пункту 2.5.1 Довідника, державний службовець повинен мати, як правило, повну вищу освіту (освітньо-кваліфікаційний рівень – спеціаліст, магістр за спеціальностями галузі “Державне управління” або іншими, професійно орієнтованими для державної служби, з додатковим підвищенням кваліфікації за професійними програмами вказаної галузі), а на посадах керівників структурних підрозділів та їх заступників – обов’язково повну вищу освіту.

 

Згідно з положеннями Закону України «Про вищу освіту» вища освіта – рівень освіти, який здобувається особою у вищому навчальному закладі в результаті послідовного, системного та цілеспрямованого процесу засвоєння змісту навчання, який ґрунтується на повній загальній середній освіті й завершується здобуттям певної кваліфікації за підсумками державної атестації.

До структури вищої освіти входять освітні й освітньо-кваліфікаційні рівні:

1) освітні рівні (неповна вища освіта, базова вища освіта, повна вища освіта);

2) освітньо-кваліфікаційні рівні (молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр).

Неповна вища освіта – освітній рівень вищої освіти особи, який характеризує сформованість її інтелектуальних якостей, що визначають розвиток особи як особистості і є достатніми для здобуття нею кваліфікацій за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста.

Молодший спеціаліст – освітньо-кваліфікаційний рівень вищої освіти особи, яка на основі повної загальної середньої освіти здобула неповну вищу освіту, спеціальні уміння та знання, достатні для здійснення виробничих функцій певного рівня професійної діяльності, що передбачені для первинних посад у певному виді економічної діяльності.

Підсумовуючи викладене, наявність у особи (кандидата на зайняття посади державного адміністратора) освітньо-кваліфікаційного рівня вищої освіти «молодший спеціаліст», «бакалавр», «спеціаліст», «магістр» відповідають встановленим статтею 5 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» вимогам щодо вищої освіти.

Так, чіткі вимоги до посади державного адміністратора визначені Законом, а Довідник має  лише рекомендаційний характер.

Щодо визначення мети посади державного адміністратора

Відповідно до Закону України «Про державну службу» та Положення про Національне агентство України з питань державної служби Наказом Нацдержслужби України від 20.07.2012 № 148 «Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення профілів професійної компетентності посад державної служби у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим або їх апараті» затверджені Методичні рекомендацій з розроблення профілів професійної компетентності посад державної служби у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим або їх апараті (далі – Методичні рекомендації).

Згідно підпункту 5.1. Розділу ІІІ Методичних рекомендацій, керівник структурного підрозділу, у структурі (штатному розписі) якого передбачено посаду державної служби, визначає, а саме, зміст виконуваної за посадою роботи; мету посади; спеціальні вимоги до рівня професійної компетентності осіб, які претендують на зайняття цієї посади державної служби (напрям підготовки (отримана особою спеціальність), досвід роботи та перелік спеціальних знань, умінь і навичок, необхідних для виконання посадових обов’язків на цій посаді).

Отже, Керівник структурного підрозділу, у структурі (штатному розписі) якого передбачено посаду державного адміністратора, визначає мету посади.

            При цьому зазначаємо, що до компетенції Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва не належить погодження Профілів професійної компетентності посад державної служби у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим або їх апараті.

 

  Перший заступник Голови Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва                                                

 О. Ю. Потімков