Безоплатна правова допомога
Відповідно до статті 7 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» (далі – Закон), безоплатна первинна правова допомога – вид державної гарантії, що полягає в інформуванні особи про її права і свободи, порядок їх реалізації, відновлення у випадку їх порушення та порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Безоплатна первинна правова допомога, що надається Державною регуляторною службою України (далі – ДРС), включає такі види правових послуг:
- надання правової інформації;
- надання консультацій і роз’яснень з правових питань, що відносяться до компетенції ДРС;
- складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру);
- надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.
Для отримання безоплатної первинної правової допомоги від ДРС необхідно в порядку, визначеному у статтею 10 Закону, написати звернення з проханням надання безоплатної правової допомоги (надання правової інформації, консультації або роз’яснення з правових питань, що відносяться до компетенції ДРС, складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру), надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації) та надіслати вказану заяву на електронну адресу: inform@drs.gov.ua або поштову адресу: м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, 01011.
Розгляд звернень про надання безоплатної первинної правової допомоги у ДРС здійснюється відповідно до статті 10 Закону.
Звернення, що не стосуються надання первинної правової допомоги, розглядаються в порядку, встановленому законодавством про звернення громадян.
Прийом громадян здійснюється відповідно до Графіка особистого прийому громадян у ДРС. Запис на особистий прийом до ДРС буде здійснюватися після закінчення карантинних заходів, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 р. № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».
Надання будь-якого з видів первинної правової допомоги здійснюється на безоплатній основі.
Особи, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, яка полягає у здійсненні захисту в суді та здійснення представництва інтересів в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами, складення документів процесуального характеру, тощо відповідно до пункту 5 частини першої статті 9 Закону можуть її отримати у будь-якому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги, звернувшись за адресами, зазначеними на сайті Єдиного контактного центру системи безоплатної правової допомоги за посиланням: http://legalaid.gov.ua.
З метою отримання безоплатної вторинної правової допомоги можна зателефонувати до цілодобової «гарячої» лінії Єдиного контактного центру системи безоплатної правової допомоги за безкоштовним номером 0 800 213 103.
Також детальну інформацію щодо отримання безоплатної правової допомоги можна дізнатися, зателефонувавши до цілодобової «гарячої» лінії Єдиного контактного центру системи безоплатної правової допомоги за безкоштовним номером 0 800 213 103. За згаданою «гарячою лінією» можна отримати консультацію з правових питань, дізнатися інформацію щодо актуальних адрес центрів та з’ясувати інші питання функціонування системи надання безоплатної правової допомоги.