Громадська рада при ДРС звернулась до Голови Комітету ВРУ з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування
ГРОМАДСЬКА РАДА
ПРИ ДЕРЖАВНІЙ РЕГУЛЯТОРНІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ
01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11
Вих. № ___ від ____.____.2016 р. |
|
Голові Комітету Верховної Ради України
з питань державного будівництва,
регіональної політики та
місцевого самоврядування
С.В. Власенку
Шановний Сергію Володимировичу!
Громадська рада при Державній регуляторній службі України, що об’єднує представників 35 діючих громадських об’єднань, звертається до Вас стосовно стану практичної реалізації нової редакції Закону України «Про держану службу».
29 вересня 2016 року на черговому засіданні Громадської ради при ДРС було обговорено ряд питань, зокрема, що стосуються практичної реалізації реформи державної служби на регіональному рівні.
Так, представники бізнесу висловили стурбованість щодо нівелювання реальних механізмів громадського контролю за реалізацією вищезазначеного Закону. Оскільки, покладання функції з проведення реформи державного апарату на самий держапарат, призводить до імітації «бурхливої» роботи, а на практиці, ми вимушені спостерігати за так званою формальною реалізацією багатьох законів у регіонах України.
Статтею 27 Закону про державну службу передбачено, зокрема, що до складу конкурсної комісії можуть залучатися на конкурсній основі представники громадських об’єднань. Крім того, Наказом Нацдержслужби України № 76 від 12.04.2016 затверджений Порядок обрання представників громадських об’єднань. Проте, таке формулювання у Законі як «можуть залучатися», призвело до того, що у багатьох регіонах керівники державних органів відмовляють представникам громадських об’єднань входити до складу конкурсних комісій.
Також варто зазначити, що сам Порядок обрання представників громадських об’єднань настільки ускладнений, що більшість претендентів від громадськості не відповідають критеріям відбору та не в змозі виконати всі вимоги. Окрім того, у багатьох невеликих містах та районних центрах взагалі не існує громадських об’єднань або існують у тій обмеженій кількості, що не в змозі забезпечити представників для участі з відбору осіб на зайняття посад державної служби.
Разом з тим, у статті 44 Закону про державну службу визначено, зокрема, що оцінювання результатів діяльності посадових осіб здійснюється безпосереднім керівником державного службовця та керівником самостійного структурного підрозділу, що на практиці призводить до формальності цього заходу та займання посад неефективними управлінцями або корупціонерами. Таким чином без корегування вищезазначених норм неможливо сформувати необхідні «прозорі» відносини громадськості з представниками органів влади та забезпечити врахування інтересів громади при державному управлінні у відповідних регіонах.
Враховуючи зазначене та з огляду на те, що від оновлення державної вертикалі буде залежати практичне втілення реформ в Україні, просимо Вас розглянути питання щодо розробки відповідних змін до Закону України «Про держану службу» із залученням представників Громадської ради при Державній регуляторній службі України.
З повагою,
Голова Громадської ради при
Державній регуляторній службі України С.І. Доротич