Громадська рада при ДРС звернулась до ВРУ з проханням підтримати суб’єктів малого та середнього підприємництва

21.11.2016

ГРОМАДСЬКА РАДА

ПРИ ДЕРЖАВНІЙ РЕГУЛЯТОРНІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11

Вих. № ___

від ____.____.2016 р.

 

Голові Верховної Ради України

А.В. Парубію

Голові Фракції ПАРТІЇ «БЛОК

ПЕТРА ПОРОШЕНКА»

І.О. Гриніву

Голові Фракції Політичної партії

«Об’єднання САМОПОМІЧ»

О.Р. Березюку

Голові Фракції Політичної партії

«НАРОДНИЙ ФРОНТ»

М.Ю. Бурбаку

Голові Фракції Радикальної партії

Олега Ляшка

О.В. Ляшку

Голові Фракції політичної партії

«Всеукраїнське об’єднання

«Батьківщина»

Ю.В. Тимошенко

Голові Комітету Верховної Ради України

промислової політики та

підприємництва

В.В. Галасюку

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань податкової та

митної політики

Н.П. Южаніній

 

Громадська рада при Державній регуляторній службі України (ДРС), що об’єднує представників 35 найбільш впливових всеукраїнських та регіональних громадських об’єднань, звертається до Вас з проханням підтримати суб’єктів малого та середнього підприємництва у питанні, що стосуються законопроектів, які суттєво підвищують ефективність системи державного нагляду (контролю) та змінюють підхід до перевірок бізнесу.

Так, 3 листопада 2016 року Верховною Радою України було прийнято ряд надважливих законопроектів, які направлені на лібералізацію державного нагляду (контролю), зокрема:

1) Проект Закону України «Про особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»
реєстр. № 3153
впроваджує обмеження (мораторій) на проведення планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) до 31 грудня 2017 року окрім винятків, встановлених статтею 6 законопроекту.

Дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час проведення заходів нагляду (контролю) органом державного регулювання діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг, органом, що здійснює державне регулювання ринку цінних паперів, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, та його територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи та його територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю та його територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері безпеки використання ядерної енергії, та його територіальними органами, Державною службою України з питань праці та її територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору України та є уповноваженим органом з питань цивільної авіації, органами державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики щодо здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, Національною Радою України з питань телебачення і радіомовлення, Національним банком України, Антимонопольним комітетом України.

В той же час, усунуто неоднозначність у визначені органів, які здійснюють заходи державного нагляду (контролю), що було характерно для законів, якими запроваджувались попередні мораторії на проведення перевірок.

Залишається можливість проведення органами державного нагляду (контролю) позапланових перевірок:

– за письмовою заявою суб’єкта господарювання до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;

– за рішенням суду;

– у разі настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку, що було пов’язано з діяльністю суб’єкта господарювання.

 2) Проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо лібералізації системи державного нагляду»
 реєстр. № 2418а забезпечить:

– поширення дії Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на відносини, що виникають під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), які раніше були виведені з-під сфери його дії, а саме: на заходи контролю, які здійснюються органами державної фіскальної служби, державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації; державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, але з урахуванням особливостей встановленими спеціальними законами;

– усунення дублювання повноважень з реалізації державної політики у сфері державного нагляду та контролю між Мінекономрозвитку України та Державною регуляторною службою України;

– підвищення відповідальності посадових осіб органів державного нагляду (контролю);

– створення Інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) з інформацією про всі заходи державного нагляду (контролю), до  якої підприємці будуть мати вільний доступ, що сприятиме захисту від зайвого втручання посадових осіб контролюючих органів у діяльність суб’єктів господарювання при проведенні заходів державного нагляду (контролю);

– розміщення на офіційних веб-сайтах органів державного нагляду (контролю) нормативно-правових актів, дотримання яких перевіряється під час здійснення заходів контролю;

– встановлення єдиного порядку стягнення адміністративно – господарських санкцій, які застосовуються органами державного нагляду (контролю) за фактами встановлених порушень;

– розширення переліку основних принципів державного нагляду (контролю), зокрема закріплення необхідності трактування на користь підприємця норм законодавства, які допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов’язків суб’єкта господарювання та/або повноважень органу державного нагляду (контролю), а також недопущення встановлення планових показників чи будь-якого іншого планування щодо притягнення суб’єктів господарювання до відповідальності;

– розширення положень щодо консультативної підтримки суб’єктів господарювання органами державного нагляду (контролю), в тому числі звільнення від відповідальності суб’єктів господарювання, якщо вони діяли відповідно до консультації органу державного нагляду (контролю).

Проте, після голосування за вищезазначені законопроекти у Верховній Раді України було зареєстровано проект Постанови «Про скасування рішення Верховної Ради України від 03.11.2016 року про прийняття в цілому, як закону законопроекту № 2418а» реєстр. № 2418а-П та проект Постанови «Про скасування рішення Верховної Ради України від 03.11.2016 року про прийняття в цілому, як закону законопроекту № 3153» реєстр. № 3153-П. Підтримка таких ініціатив є неприпустимою, оскільки зведе нанівець всі напрацювання, що спрямовані на суттєве підвищення ефективності системи державного нагляду (контролю), зменшення зловживань посадових осіб органів державного нагляду (контролю) та відповідно підвищення захищеності суб’єктів господарювання.

Враховуючи зазначене вище, просимо Вас об’єктивно розглянути наведену у листі інформацію та посприяти в недопущенні прийняття Верховною Радою України Постанов № 2418а-П та № 3153-П «Про скасування рішення Верховної Ради України від 03.11.2016 року про прийняття в цілому».

 

З повагою та сподіванням на підтримку

Голова Громадської ради при

Державній регуляторній службі України                                                              С.І. Доротич