Громадська рада при ДРС звернулись до Голови ДРС з пропозиціями та зауваженнями до проекту наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями»
ГРОМАДСЬКА РАДА
ПРИ ДЕРЖАВНІЙ РЕГУЛЯТОРНІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ
01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11
Вих. № 65 від 19.08.2016 р. |
|
Голові Державної регуляторної служби
Ляпіній К. М.
Шановна Ксеніє Михайлівно!
Громадською Радою при Державній регуляторній службі України розглянуто Ваш лист стосовно проведення громадського обговорення проекту наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями» (далі – проект Наказу) з метою надання представниками бізнес-середовища пропозицій та зауважень.
За результатами опрацювання проекту Наказу представники бізнесу висловили наступні зауваження та пропозиції.
Прийняття зазначеного проекту призведе до затвердження необґрунтованих термінів повірочних інтервалів, які не відповідають зазначеним в паспортах сертифікованих в Україні засобів вимірювання, збільшення частоти проведення перевірок, що в подальшому послужить для збагачення підпорядкованих метрологічних центрів, які здійснюють послуги з перевірки засобів метрології та займають монопольне становище на ринку послуг повірки засобів вимірювальної техніки (ЗВТ).
Автори проекту Наказу не можуть навести аргументовані підстави для визначення термінів міжповірочних інтервалів ЗВТ, в результаті чого для 98% засобів вимірювання (вітчизняного виробництва та імпортованих) в різних галузях промисловості та сферах економіки встановлено термін один рік. Також, не враховуються нормативи повірки ЗВТ, поставлених за імпортом з ЄС та інших країн.
У зв’язку з цим, додаткові витрати на щорічно безпідставно встановлені нормативи повірки, будуть нести господарюючі суб’єкти, включивши всі витрати в кінцеву вартість товарів та послуг, що спричинить відповідне підвищення цін на споживчому ринку.
Крім того, у проекті Наказу не включено до переліку ЗВТ залізничні цистерни, через які здійснюється комерційний облік та транспортування нафти, нафтопродуктів, скрапленого газу та інших рідких речовин, а також не встановлено для них терміни повірки, що виглядає як лобіювання інтересів власників залізничних цистерн.
Також варто зазначити, що було б доцільно вилучити із списку ЗВТ тахографи, оскільки тахограф є приладом контрольним але аж ніяк не є ЗВТ.
У країнах ЄС тахограф підлягає тільки адаптації (достосування) пунктом сервісу тахографів до транспортного засобу. Основним його призначенням є контроль режимів праці і відпочинку водіїв. Тахограф не підлягає метрологічній повірці оскільки він не є ЗВТ і жодним виробником тахографів не передбачено процедури його повірки. Спроба тахограф прирівняти до ЗВТ – це сугубо ініціатива українських чиновників, в якій вбачається корупційна складова.
Просимо врахувати вищезазначене при розгляді проекту наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями» з метою усунення невідповідностей.
Додатки:
- пропозиції та зауваження до проекту Наказу на 6 арк.; в 1 прим.
- розрахунки до пропозицій та зауважень до проекту Наказу на 4 арк.; в 1 прим.
З повагою,
Голова Громадської ради при
Державній регуляторній службі,
Голова Асоціації суб’єктів господарювання Доротич С.І.