Громадська рада при ДРС звернулись до Голови ДРС з пропозиціями та зауваженнями до проекту наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями»

20.08.2016

ГРОМАДСЬКА РАДА

ПРИ ДЕРЖАВНІЙ РЕГУЛЯТОРНІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11

Вих. № 65 від 19.08.2016 р.

 

 

Голові Державної регуляторної служби

Ляпіній К. М.

 

Шановна Ксеніє Михайлівно!

 

Громадською Радою при Державній регуляторній службі України розглянуто Ваш лист стосовно проведення громадського обговорення проекту наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями» (далі – проект Наказу) з метою надання представниками бізнес-середовища пропозицій та зауважень.

За результатами опрацювання проекту Наказу представники бізнесу висловили наступні зауваження та пропозиції.

Прийняття зазначеного проекту призведе до затвердження необґрунтованих термінів повірочних інтервалів, які не відповідають зазначеним в паспортах сертифікованих в Україні засобів вимірювання, збільшення частоти проведення перевірок, що в подальшому послужить для збагачення підпорядкованих метрологічних центрів, які здійснюють послуги з перевірки засобів метрології та займають монопольне становище на ринку послуг повірки засобів вимірювальної техніки (ЗВТ).

Автори проекту Наказу не можуть навести аргументовані підстави для визначення термінів міжповірочних інтервалів ЗВТ, в результаті чого для 98% засобів вимірювання (вітчизняного виробництва та імпортованих) в різних галузях промисловості та сферах економіки встановлено термін один рік. Також, не враховуються нормативи повірки ЗВТ, поставлених за імпортом з ЄС та інших країн.

У зв’язку з цим, додаткові витрати на щорічно безпідставно встановлені нормативи повірки, будуть нести господарюючі суб’єкти, включивши всі витрати в кінцеву вартість товарів та послуг, що спричинить  відповідне підвищення цін на споживчому ринку.

Крім того, у проекті Наказу не включено до переліку ЗВТ залізничні цистерни, через які здійснюється комерційний облік та транспортування нафти, нафтопродуктів, скрапленого газу та інших рідких речовин, а також не встановлено для них терміни повірки, що виглядає як лобіювання інтересів власників залізничних цистерн.

Також варто зазначити, що було б доцільно вилучити із списку ЗВТ тахографи, оскільки тахограф є приладом контрольним але аж ніяк не є ЗВТ.

У країнах ЄС тахограф підлягає тільки адаптації (достосування) пунктом сервісу тахографів до транспортного засобу. Основним його призначенням є контроль режимів праці і відпочинку водіїв. Тахограф не підлягає метрологічній повірці оскільки він не є ЗВТ і жодним виробником тахографів не передбачено процедури його повірки. Спроба тахограф прирівняти до ЗВТ – це сугубо ініціатива українських чиновників, в якій вбачається корупційна складова.

Просимо врахувати вищезазначене при розгляді проекту наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями» з метою усунення невідповідностей.

Додатки:

 

З повагою,

Голова Громадської ради при

Державній регуляторній службі,

Голова Асоціації суб’єктів господарювання                                    Доротич С.І.