Роз’яснення щодо участі селищних рад у роботі дозвільних центрів
від 03.02.2012
№ 3623-04/3945-08
Полтавська обласна державна адміністрація
вул. Жовтнева, 45, м. Полтава, 36014
На звернення Полтавської обласної державної адміністрації від 26.12.2011 № 1-23/2431 щодо можливості участі селищних рад у роботі дозвільних центрів Міністерство економічного розвитку і торгівлі України повідомляє наступне.
Відповідно до частини другої статті 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» система місцевого самоврядування включає, зокрема, сільську, селищну, міську раду.
Статтею 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) визначено, зокрема, що:
– дозвільні органи – органи виконавчої влади, державні колегіальні органи, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону видавати документи дозвільного характеру;
– регіональні дозвільні органи – територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади в областях та Автономній Республіці Крим, органи виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону від свого імені проводити чи залучатися до проведення експертизи та обстеження об’єктів, на які видаються документи дозвільного характеру, видавати такі документи в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
– дозвільний центр – робочий орган міської ради міста обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення (її виконавчого органу), обласної, Київської та Севастопольської міських, районної, районної у місті Києві державних адміністрацій, уповноваженого Радою міністрів Автономної Республіки Крим міністерства або республіканського комітету (далі – уповноважений орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим), в якому представники регіональних, місцевих дозвільних органів та державний адміністратор діють за принципом організаційної єдності щодо видачі документів дозвільного характеру, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання документів дозвільного характеру.
Згідно з частиною першою статті 7 Закону України видача (переоформлення, видача дублікатів, анулювання) документів дозвільного характеру, оформлених регіональними та місцевими дозвільними органами, здійснюється в дозвільному центрі державним адміністратором за принципом організаційної єдності.
На виконання вимог частини сьомої статті 5 Закону України наказом Мінекономрозвитку від 12.01.2012 № 28 (зареєстрований в Мін’юсті 17.01.2012 за № 49/20362) затверджено Положення про державного адміністратора і порядок його взаємодії з регіональними, місцевими дозвільними органами та суб’єктами господарювання.
Вказаним наказом передбачено, зокрема, порядок звернення суб’єктів господарювання до державного адміністратора та видачі виключно через нього документів дозвільного характеру, оформлені регіональними, місцевими дозвільними органами.
Враховуючи вищевикладене, селищні ради, у розумінні вказаного Закону, є дозвільними органами, але не є регіональними, місцевими дозвільними органами, а тому не зобов’язані видавати документи дозвільного характеру через дозвільні центри.
підприємництва Г.М. Яцишина