Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/18-grudnya-u-drs-vidbudetsya-gromadske-obgovorennya-proektu-postanovy-kmu-pro-vymogy-pidpryyemtsiv-shhodo-pryjmannya-elektronnyh-platizhnyh-zasobiv/
У вівторок, 18 грудня о 15.00 в актовій залі ДРС (6 поверх, вул. Арсенальна 9/11, м. Київ,) відбудеться громадське обговорення проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження вимог до суб’єктів господарювання щодо приймання електронних платіжних засобів в оплату за продані ними товари (надані послуги)».
Особливу увагу слід звернути всім суб’єктам підприємницької діяльності, що працюють у сфері громадського харчування, торгівлі та послуг!!!
Щодо участі в засіданні: 254-52-21, zaporovska@gmail.com
Акредитація ЗМІ: 096-784-74-17, irina_ilieva@ukr.net
Згідно з текстом нової редакції проекту Вимог, до електронних платіжних сервісів належать платіжні сервіси онлайн, мобільні додатки, системи інтернет-банкінгу та переказу на розрахунковий рахунок суб’єкта господарювання, які забезпечують переказ коштів цілодобово.
Суб’єкти господарювання, які здійснюють продаж товарів (надання послуг), включаючи товари (послуги), реалізація яких здійснюється дистанційним способом (далі – суб’єкти господарювання), зобов’язані забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків за продані ними товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів за допомогою платіжних пристроїв або через електронні платіжні сервіси (далі – безготівкові розрахунки):
До 1 липня 2019 р. – суб’єкти господарювання, які здійснюють:
До 1 січня 2020 р. – суб’єкти господарювання, які здійснюють:
До 1 липня 2020 р. – інші суб’єкти господарювання, які здійснюють реалізацію товарів (надання послуг), вартість яких становить більше п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 грн).
Понад встановлену Нацбанком граничну суму розрахунків готівкою для фізичних осіб суб’єкти господарювання будуть зобов’язані здійснювати розрахунки за продані ними товари (надані послуги) виключно у безготівковій формі.
Довідково:
Відповідно до постанови Правління НБУ від 29.12. 2017 № 148 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:
1) між собою – у розмірі до 10 000 (десяти тисяч) гривень включно;
2) з фізичними особами – у розмірі до 50 000 (п’ятдесяти тисяч) гривень включно.
Крім того, суб’єкти господарювання повинні будуть забезпечити тотожність цін товару (послуги) при здійсненні безготівкових розрахунків ціні товару (послуги) при здійсненні оплати за ці товари (послуги) готівкою.
Водночас суб’єкти господарювання матимуть право використовувати платіжний термінал для приймання електронних платіжних засобів в оплату за продані ними товари (надані послуги) спільно з іншими суб’єктами господарювання на підставі договору з еквайром за умови забезпечення кожним суб’єктом господарювання окремого обліку своїх операцій та отримання ним коштів на власний поточний рахунок, відкритий у банку, як суб’єкту господарювання.
У соціальних мережах неоднозначно сприймаються запропоновані зміни та висловлюють припущення, що цей захід спрямований виключно на лобіювання інтересів виробників і надавачів супровідних технічних послуг.
Такі ж результати і на веб-сторінці Мінекономрозвитку після оприлюднення проекту постанови, де 38.4% підтримує і 61,6% не підтримує запропонований механізм регулювання (станом на 07.12.2018 83 голосів за, та 133 – проти).
Надана Мінекономрозвитку редакція проекту постанови є повторною, адже Державна регуляторна служба України свого часу прийняла рішення про відмову в погодженні попередньої редакції цього проекту регуляторного акта, а також у лютому поточного року попередньо ініціювала обговорення проекту постанови:
Довідково:
Розрахунки впливу проекту постанови на відповідне бізнес-середовище, які вказано за посиланням, станом на сьогодні не зменшились, а навпаки – зазнали змін у бік збільшення з огляду на зміни тарифної політики послуг більшості банків.
Також, ДРС наголошувала, що вимогами чинного законодавства нормативно закріплено можливість здійснення держателями електронних платіжних засобів розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів (пункт 14.19 статті 14 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»).
При цьому, продавець повинен самостійно вирішувати питання необхідності застосування платіжного терміналу конкретно для його бізнесу, беручи до уваги фінансову-економічну привабливість використання цього обладнання, конкурентну перевагу його застосування, як за рахунок збільшення кількості покупців (споживачів) товарів (послуг), так і за рахунок збільшення обсягів продажів в цілому.
Натомість, якщо застосування платіжних терміналів економічно невигідно в точках продажу де розрахунок здійснюється переважно в готівковій формі з відносно невеликим обігом реалізованої продукції (як приклад, в сільській місцевості), то примусове розповсюдження зобов’язання щодо застосування платіжних терміналів буде мати виключно негативні наслідки для таких суб’єктів, без будь-яких позитивних результатів та економічних зрушень, та ніяким чином не вплине на зменшення рівня тіньового сектору економіки.
Довідково:
Аналіз практики свідчить, що в більшості випадків, розрахункові документи, що надійшли до банку протягом операційного часу, банк виконує в день їх надходження. Розрахункові документи, що надійшли після операційного часу, банк виконує наступного операційного дня. Розрахункові документи на списання коштів з рахунків платника, що надійшли в банк в післяопераційний час, виконуються поточним днем за наявності технічної можливості з одночасною оплатою такої послуги відповідно до тарифів банку.