8 регуляторних органів центрального рівня проводять роботу щодо систематизації власних регуляторних актів

24.05.2018

84_mainАктивна боротьба за права бізнесу, курс на дерегуляцію господарської діяльності, а також вірність принципам регуляторної політики спонукали фахівців ДРС проаналізувати та оприлюднити інформацію про те, на скільки центральні органи виконавчої влади систематизували свою роботу у напрямку реалізації регуляторної політики та на скільки вони готові переглядати регулювання.

Ось декілька висновків:

  • Третиною (14-ма з 44) регуляторних органів  центрального рівня у відповідності із вимогами статті 18  Закону  визначено структурні підрозділи, на які  покладено повноваження щодо реалізації державної регуляторної політики відповідним органом. 

Відповідні структурні підрозділи визначено в Міноборони, Міненерговугілля, Мінінфраструктури, МОЗ, Мінрегіоні,  Держгеокадастрі,  ДСНС, Держекоінспекції, Держаудитслужбі,  Мін’юсті,  ФДМ,  а в Укравтодорі,  Держлісагентстві та Держспецзв’язку – відповідні повноваження покладено на окремих посадових осіб.

  • План-графіки з відстеження результативності дії регуляторних актів на 2018 рік затверджено 18-ма регуляторними органами центрального рівня: Держпродспоживслужбою, Держлісагентством, Держгеокадастром, ДСНС, Держгеонадра, Міненерговугілля, Мінсоцполітики,  Мінекономрозвитку, Мінінфраструктури, Укравтодором, МОЗом, Держаудитслужбою, ДФС, Мінюстом, ФДМ, Нацкомфінпослуг та НКЦПФР.  Мінрегіоном затверджено узагальнений план-графік здійснення заходів з відстеження результативності дії регуляторних актів на 2018 рік із включенням  регуляторних  актів,  заходи з відстеження яких будуть здійснювати  ДАБІ та Держенергоефективності.
  • Роботу щодо систематизації власних регуляторних актів проводять 8 регуляторних органів  центрального рівня – Адміністрація Держприкордонслужби, ДСНС, ДФС, Мін’юсті, Нацкомфінпослуг, Мінагрополітики, Мінінфраструктури,  та  ДІНЗ. Найбільш цілісно та у повному обсязі  завдання по систематизації  регуляторних актів реалізовано на веб-сайтах ДФС та  Нацкомфінпослуг. 

blog-10-ott-1080x675Так, на веб-сайті  ДФС, у розділі «Регуляторна політика» присутній окремий підрозділ «Реєстр чинних регуляторних актів, розроблених ДФС (Міндоходів, ДПА/ДПС, ДМС)» із зазначенням строків відстеження їх результативності, місцем та датою оприлюднення тексту регуляторного акта та визначенням підрозділу, відповідального за здійснення відстеження.  Станом на 27.03.2018 до цього Реєстру внесено інформацію по 81 регуляторному акту.

На веб-сайті Нацкомфінпослуг у розділі «Відстеження результативності регуляторних актів» міститься  перелік регуляторних актів, щодо яких Нацкомфінпослуг  здійснювалось відстеження результативності. До назви кожного регуляторного  акту прикріплені активні файли, які містять звіти про відстеження (базові, повторні, періодичні). Аналогічний підхід до систематизації застосовано і  Мінагрополітики – у розділі «Звіти» містяться переліки регуляторних актів, щодо до яких Мінагрополітики  провадилось відстеження результативності, проте останнє оновлення цих переліків провадилось у 1 півріччі 2016 року.

Діяльність із систематизації регуляторних актів Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС, Мін’юсту, Мінінфраструктури  та  ДІНЗ  полягала у формуванні переліків регуляторних актів, розроблених або прийнятих відповідними регуляторними органами.  На сьогодні відповідні переліки потребують актуалізації та проведення ревізії на предмет вилучення з цих переліків нормативно-правових актів, які не належать до категорії регуляторних актів.

stock-weatlh-monitoring-01Крім того, згідно із законодавством про державну регуляторну політику весь масив документів, підготовлених у процесі здійснення регуляторної діяльності,  підлягає обов’язковому оприлюдненню, у тому числі, шляхом розміщення  на  офіційному веб-сайті відповідного регуляторного органу.

Проведений  ДРС моніторинг  оприлюднення на офіційних веб-сайтах документів, підготовлених у процесі здійснення заходів з відстеження результативності дії регуляторних актів (звітів про відстеження результативності дії регуляторних актів  та план-графіків з відстеження), засвідчив наступне:

  • 24-ма регуляторними  органами  центрального рівня  (55% від загальної кількості)  план-графіки з відстеження результативності на 2018 рік не затверджені та, відповідно, на офіційних сайтах відсутні; 
  • з 20 регуляторних органів центрального рівня, які затвердили план-графіки, 14-ть регуляторних органів їх оприлюднили на офіційних веб-сайтах у встановленому порядку (Держгеокадастр, ДСНС, Держгеонадра, Міненерговугілля, Мінсоцполітики,  Мінекономрозвитку, Мінінфраструктури, Укравтодор, МОЗ, ДФС, ФДМ, Нацкомфінпослуг,  НКЦПФР та Мінрегіон).  Держпродспоживслужбою, Держлісагентством, Мінюстом, Держаудитслужбою  план-графіки затверджені, але не  оприлюднені;
  • у поточному році майже 40% звітів про відстеження результативності дії регуляторних актів оприлюднювались з порушенням вимог законодавства про регуляторну політику. З поданих регуляторними органами до ДРС 182 звітів про відстеження результативності дії регуляторних актів оприлюднено на офіційних веб-сайтах відповідних органів лише 116 звітів про відстеження.

Вісім регуляторних органів центрального рівня (Держгеокадастр, МВС, Мінекономрозвитку, Міненерговугілля, ДАБІ, Мінінфраструктури, Держспецзв’язку, Адміністрація Держприкордонслужби) оприлюднили звіти про відстеження у повному обсязі.

Мінрегіон, Мінфін, ДФС, ФДМ,  НКЦПФР та НКРЗІ не забезпечили оприлюднення звітів про відстеження у повному обсязі.  

Міноборони,  МОН,  ПФУ повністю проігнорували виконання  вимоги щодо необхідності оприлюднення звітів про відстеження – жоден з наданих до ДРС звітів про відстеження  не був оприлюднений.

Нагадаємо, ДРС вперше оприлюднила результати моніторингу виконання заходів з відстеження результативності регуляторних актів центральними органами виконавчої влади. Крім того, Державна регуляторна служба України розробила рекомендації для центральних органів виконавчої влади щодо покращення роботи з відстеження результативності регуляторних актів