Державна регуляторна служба України

Завжди на боці бізнесу!

Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/antymonopolnyj-komitet-ukrayiny-pryjnyav-rishennya-yake-spivpadaye-z-pozytsiyeyu-drs-shhodo-usunennya-monopoliyi-elektronnyh-majdanchykiv-shho-zdijsnyuyut-poslugy-z-rozmishhennya-otrymannya-peredavann/

Антимонопольний комітет України прийняв рішення, яке співпадає з позицією ДРС щодо усунення монополії електронних майданчиків, що здійснюють послуги з розміщення та передавання інформації до єдиної бази оцінки майна

06.08.2019
imageУ рамках постійної рубрики «Малі кроки  – важливі зміни» ми продовжуємо знайомити читачів з конкретними прикладами роботи Державної регуляторної служби України та доводити на скільки важливо дотримуватись процедур регуляторної політики. 
Ми прагнемо, щоб усі сторони, а саме: розробники регуляторних актів, суб’єкти господарювання, бізнес об’єднання та громадськість зрозуміли, що реалізація регуляторної політики, це не бюрократія, а необхідна частина процесу вироблення своєчасних, прозорих, економічно обґрунтованих рішень. Адже кожне регулювання повинно відповідати своїм цілям і завданням та не бути тягарем для підприємців.

Антимонопольний комітет України прийняв рішення, яке співпадає  з позицією Державної регуляторної служби України, викладеної в рішенні про необхідність усунення Фондом державного майна України порушень принципів державної регуляторної політики щодо діяльності електронних майданчиків, що здійснюють послуги з розміщення, отримання, передавання інформації до єдиної бази оцінки майна.

Нагадаємо, ДРС рішенням №17 від 07.12.2018 запропонувала Фонду державного майна внести зміни до Порядку ведення єдиної бази даних звітів про оцінку, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 17.05.2018 № 658, в частині визначення однозначних для розуміння положень щодо безоплатного отримання послуг авторизованих електронних майданчиків. Однак, з огляду на прийняття Верховною Радою України Закону України від 23.11.2018 № 2628-VIІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) рішення ДРС було оскаржено Фондом державного майна України.

Закон № 2628 фактично посилив монополію електронних майданчиків, що здійснюють послуги з розміщення, отримання, передавання інформації до єдиної бази оцінки майна та дає можливість встановлювати ними ринкові тарифи на свої послуги. Таким чином було узаконено норму про те, що інформація в Базу вноситься, а також здійснюється оцінювання тільки через посередників. Загалом авторизовані майданчики жодної функції не виконують. При цьому за цю послугу треба заплатити гроші.

ДРС також вважає, що наразі безперешкодний та безоплатний доступ суб’єктів оціночної діяльності, нотаріусів до єдиної бази даних про оцінку з метою внесення та перевірки інформації зі звітів про оцінку для цілей оподаткування та необґрунтованості плати за послуги операторів, через електронні майданчики яких здійснюється доступ до єдиної бази неможливий. Така ситуація склалася через відсутність чітко регламентованих вимог щодо визначення порядку встановлення вартості надання таких послуг.

Варто зазначити, що з набранням чинності 01.01.2019 Закону № 2628 встановлено нову вимогу до авторизованих електронних майданчиків, а саме, щодо наявності в такого майданчика підтвердженої підписаним протоколом обміну між усіма вже авторизованими електронними майданчиками можливості використовувати інформацію та документи, які були розміщені на одному авторизованому електронному майданчику, з будь-якого іншого вже авторизованого електронного майданчика. 

При цьому, Податковим Кодексом України не визначено форми та змісту протоколу обміну й конкретизованого механізму підписання такого протоколу та вид такого документа.

Отже, внесені Законом № 2628 зміни до Податкового кодексу встановлюють додаткові адміністративні бар’єри для нових суб’єктів господарювання – операторів електронних майданчиків, які виявлять бажання працювати на ринку надання послуг із розміщення, отримання, передавання інформації та документів до/з Єдиної бази даних про оцінку з метою перевірки оціночної вартості об’єкта нерухомості.

Зазначені вище негативні аспекти запровадженого механізму державного регулювання вказують на необхідність скасування новообраною Верховною Радою України положень Закону № 2628 в частині діяльності електронних майданчиків, що здійснюють послуги з розміщення, отримання, передавання інформації до єдиної бази оцінки майна і тим самим скасувати монополію та встановити прозоре й передбачуване державне регулювання.

Натисніть для друку