Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/biznes-v-ukrayini-osoblyvo-malyj-ne-gotovyj-vvedennya-litsenzuvannya-zberigannya-palyva-yake-maye-nabuty-chynnosti-z-1-lypnya/
Про це Голова Державної регуляторної служби України Ксенія Ляпіна заявила у прямому ефірі телеканалу Еспресо 20 червня 2019 року.
Із 1 липня 2019 року в Україні вступають у силу зміни, внесені Законом України № 2628-VIII. Всі підприємці, які мають ємності для зберігання пального, повинні будуть з 1 липня отримати ліцензії на право зберігання. За оцінками експертів для оформлення такої ліцензії на зберігання пального, підприємство може витратити понад 1 млн грн. Так, за відсутність ліцензії на зберігання палива бізнес можуть оштрафувати на півмільйона гривень.
«Для малого бізнесу, наприклад, для фермерів, які зберігають пальне для власних потреб у невеликій кількості з метою подолання пікових цінових навантажень, такі правила є руйнівними»,- підкреслила Голова ДРС.
Бізнес наполягає на відтермінуванні введення в дію цих змін до Податкового кодексу України. Існує потреба внесення змін до Закону України №2628-VIII та уточнити деякі положення.
Зважаючи на це, Державна регуляторна служба України звернулась до Першого віце-прем’єр-міністра України – Міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва щодо необхідності напрацювання проектів регуляторних актів, положеннями яких передбачити внесення змін до Податкового кодексу України.
На рівні роботи з підзаконними актами на виконання Закону, ДРС виявила також низку зауважень. Наприклад, у нормативно-правових актах, пов’язаних зі впровадженням системи адміністрування акцизного податку з реалізації пального застосовуються різні облікові одиниці для здійснення обліку нафтопродуктів та під час подання відповідних аналітичних даних до систем ДФС, що може призвести до ускладнення ведення електронного обліку пального в системах як суб’єктів господарювання, так і ДФС, та може стати підставою для некоректних статистичних даних щодо обігу пального в країні загалом, та збільшити кількість судових справ щодо узгодження позицій учасників системи щодо обліку нафтопродуктів. Також важко уявити хто перевірятиме все це на дорозі.
Новації не враховують, що з метою виконання норм чинного законодавства та належного оформлення господарських операцій, використовуються суб’єктами господарювання залізничні та автомобільні ваги.
Крім того, запропоновані норми є технічно неможливими для виконання у стислі строки для більшості підприємств виробників пального, а також суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з переробки нафти та іншої сировини. Також встановлена відповідальність за нецільове використання авіаційного палива споживачем та покладається на виробника, який по суті не має можливості та правових підстав контролювати дії кінцевих споживачів.
ДРС вважає, що зміна принципів та адміністрування акцизного податку з реалізації пального значно ускладнить умови ведення бізнесу, тому підтримує вимоги бізнесу опрацювати всі деталі законодавства.
Нагадаємо, Законом пропонується запуск у 2019–2020 роках системних комплексних заходів контролю за обігом пального в країні, а саме:
Під ліцензування підпадають суб’єкти господарювання, які є власниками або користувачами місць, де вони здійснюють діяльність з виробництва, зберігання пального (власного або отриманого на зберігання від інших осіб), оптової та роздрібної торгівлі пальним. Також ліцензування потрібно суб’єктам господарювання, які здійснюють оптову торгівлю пальним без наявності у них відповідних місць торгівлі.
Міри покарання, передбачені Законом:
На думку фахівців ДРС, введення таких мір покарання, при недоопрацьованих деталях законодавства, може призвести до проблем з постачанням пального в Україні. Ухвалення 6 червня, Верховною Радою України законопроекту №10359, яким передбачено відтермінування фінансових санкцій ДФС за зберігання пального без ліцензії для власних потреб, до 31.12.2019 року, не вирішує цілу низку питань. Крім того, законопроект ще не підписаний Президентом України.
Детальніше про роботу ДРС з підзаконними актами з цього питання ми розкажемо у наших наступних матеріалах.