Державна регуляторна служба України

Завжди на боці бізнесу!

Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/chleny-gromadskoyi-rady-pry-drs-obgovoryly-konkretni-propozytsiyi-zmin-zakonodavstva-shhodo-vvedennya-vidpovidalnosti-za-porushennya-protsedury-pryjnyattya-regulyatornogo-aktu/

Члени Громадської ради при ДРС обговорили конкретні пропозиції змін до законодавства щодо введення відповідальності за порушення процедури прийняття регуляторного акту

20.05.2016

Під час чергового засіданняГромадської ради при Державній регуляторній службі України, яке відбулося 17 травня під головуванням Сергія Доротича,презентовано проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо відповідальності за порушення вимог законодавства у сфері державної регуляторної політики)».

«Це добра ініціатива. Для того, щоб захистити права громадян і громадських об’єднань впливати на державні рішення, необхідно підвищити відповідальність посадових осіб за недотримання чіткої процедури прийняття рішень інакше «ad-hoc кратія», що призводить до хаосу і порушення прав», – зазначила Голова ДРС Ксенія Ляпіна.

Чинний Кодекс України про адміністративні правопорушення містить статтю 188-41 про порушення законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів. Пропонується додати до назви цієї статті слова «та процедури прийняття регуляторних актів». У другій частині цієї статті пропонується передбачити санкцію за порушення законодавства про державну регуляторну  політику при прийнятті регуляторного акта або визнання його судом недійсним (скасування) повністю чи частково, – накладення штрафу на керівників регуляторних органів (крім Верховної Ради України та Президента України) від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За повторне протягом року вчинення порушення – накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або звільнення із займаної посади, а у разі коли йдеться про осіб, що обираються, є підставою для ініціювання припинення їх повноважень та наступного переобрання.

«Наявність відповідальності слугуватиме превентивним заходом. Кожна посадова особа знатиме, що порушення законодавства тягне за собою певні санкції», – зазначив член Громадської ради при ДРС та головний експерт «Реанімаційного пакету реформ – Київ» Олександр Пліва.

Крім того, пропонується уточнення щодо складення протоколу про адміністративне правопорушення. Відповідно до проекту змін до Кодексу протокол про адміністративне правопорушення може бути надісланий поштою за місцем роботи такої особи.  

При складанні протоколу про адміністративне правопорушення, вчинене посадовою або службовою особою державного органу, органу місцевого самоврядування, створених цими органами підприємств, установ та організацій, підпис особи, яка притягається до відповідальності, не вимагається, якщо такий протокол надсилається поштою за місцем роботи особи відповідно до статті 254 цього Кодексу. У зазначеному протоколі вказується прізвище, ім’я, по батькові, посада особи, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі виявлення такої особи).

Також пропонується внести чіткість до статті 255 «Особи,  які  мають право складати протоколи  про адміністративні правопорушення» та викласти її у наступній редакції:

«У справах     про    адміністративні    правопорушення,    що розглядаються органами,  зазначеними в статтях  218  –  221  цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати:

1) уповноважені на те посадові особи:

центрального  органу  виконавчої  влади, що реалізує державну регуляторну політику та політику у сфері нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, є спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності і координує дії з питань спрощення регуляторної бази та дерегуляції господарської діяльності (статті 166-10, 166-12, 166-21, 188-38, частини  друга та третя статті 188-41, 188-45);

9) представники   громадських   організацій    або    органів

громадської самодіяльності:

члени громадської ради центрального  органу  виконавчої  влади, що реалізує державну регуляторну політику та політику у сфері нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, є спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності і координує дії з питань спрощення регуляторної бази та дерегуляції господарської діяльності (частина друга статті 188-41)».

Державна регуляторна служба України запрошує всіх до обговорення питання відповідальності за порушення вимог законодавства у сфері державної регуляторної політики та чекає на пропозиції.

Детальніше про рішення Громадської ради при ДРС у протоколi засідання.

Натисніть для друку