Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/derzhavna-regulyatorna-sluzhba-ukrayiny-ne-pogodyla-proekt-nakazu-ministerstva-infrastruktury-ukrayiny-pro-vnesennya-zmin-koefitsiyentiv-shho-zastosovuyutsya-taryfiv-zbirnyka-taryfiv-na-pereveze/
ДРС не підтримала уніфікацію тарифів на перевезення порожніх вагонів незалежно від виду перевезення, вантажу, який перевозився у вагоні до вивантаження, передбачену проектом наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги», оскільки розробником при оцінці регулювання та обґрунтуванні необхідності державного регулювання шляхом прийняття даного регуляторного акта не доведено його доцільності, адекватності, ефективності та збалансованості.
Крім того, рішення ДРС про відмову в погодженні регуляторного акта прийнято з урахуванням можливих негативних фінансових наслідків для реального сектору економіки України, про які в численних зверненнях до ДРС зазначали користувачі залізничними послугами.
За інформацією суб’єктів господарювання, покладений в основу проекту наказу спосіб державного регулювання є потенційно обтяжливим для відповідного бізнес-середовища, а також є таким, що не враховує сучасних кризових умов ведення бізнесу, які виникли за результатом вжиття заходів, пов’язаних з протидією поширенню вірусної хвороби COVID-19.
За інформацією експертного середовища, сумарне зростання тарифів на перевезення порожніх вагонів для бізнесу в цілому з 2021 року складе +69%. Додаткові витрати бізнесу на першому етані складуть +1,2 млрд грн/рік (розрахунково), на другому етапі + 4-5 млрд грн/рік.
Запропоноване підвищення тарифів повністю ляже на вітчизняних виробників – користувачів залізничними послугами та, як наслідок, неминуче призведе до підняття цін (тарифів) для кінцевого споживача.
З висновком ДРС можна ознайомитись за посиланням: https://www.drs.gov.ua/analysis_projects/page/4/