ДРС надала роз’яснення щодо підготовки звітів про відстеження результативності рішень органів влади
Державна регуляторна служба України проаналізувала 153 звіти про відстеження результативності регуляторних актів, подані 23 центральними органами виконавчої влади протягом першого півріччя 2021 року.
За результатами аналізу встановлено, що при підготовці та поданні звітів розробники не дотримуються вимог статті 10 Закону №1160 та Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308.
Задля усунення типових помилок ДРС підготувала Методичні рекомендації органам виконавчої влади щодо процедури відстеження результативності регуляторних актів та підготовки звітів про відстеження.
На думку Голови ДРС Олексія Кучера, розробники регуляторних актів мають відповідальніше ставитися до підготовки аналізу регуляторного впливу під час запровадження нових регулювань, щоб згодом можна було якісно оцінити їхню доцільність та ефективність.
«Більшість звітів про відстеження результативності регуляторних актів, які ми отримали за півроку, не містять висновків про досягнення цілей! Навіщо ринку потрібні такі регулювання, ефективність яких не здатні об’єктивно оцінити навіть їхні розробники? Для чого тоді приймалися ці рішення та чому вони досі не скасовані? Це ключові запитання, на які органи влади мають дати відповідь у своїх звітах», – заявив Олексій Кучер та порадив скористатися рекомендаціями ДРС.
За словами очільника Служби, якщо органи влади не захочуть або не зможуть довести доцільність запроваджених регулювань, такі рішення будуть першими в черзі на дерегуляцію.
Зазначимо, що відстеження результативності регуляторного акта є одним з найважливіших інструментів державної регуляторної політики та логічним елементом «зворотного зв’язку», адже на підставі відстеження планових показників результативності регуляторного акта здійснюється систематичний аналіз прийнятих регулювань з метою визначення ефективності та доцільності впровадженого регулювання.
Ця системна аналітична робота є основою для здійснення дерегуляції, оскільки результати проведеного відстеження результативності є підставою для перегляду регуляторного акта і внесення змін до нього або скасування.