ДРС звернулась до Міністерства фінансів України з вимогою провести розрахунки витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва
На розгляді у Державної регуляторної служби України знаходяться проекти наказів Міністерства фінансів України (далі – проект наказу):
– «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547»;
– «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року №13».
Інформаційно-аналітичні матеріали знаходяться за посиланням
(публікації від 16.12.2019):
https://mof.gov.ua/uk/draft-regulatory-documents-for-discussion-in-2019.
Зазначені проекти наказів є підзаконними нормативно-правовими актами та розроблені за результатом прийняття Закону України від 20.09.2019 № 128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг», яким внесені зміни, зокрема до Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», що створило правові підстави для запровадження насамперед:
- програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – програмний РРО) як альтернативи класичним реєстраторам розрахункових операцій (далі – РРО);
- розрахункового документа, фіскального звітного чеку, фіскального звіту, створеного програмним РРО та/або РРО в електронній формі;
- фіскального сервера контролюючого органу, засобами програмного забезпечення якого здійснюється реєстрація програмних РРО, електронних розрахункових документів, фіскальних звітних чеків та фіскальних звітів, створених програмними РРО;
- одночасно із технологією Національного банку, що забезпечує захист інформації про проведені розрахункові операції, застосування кваліфікованого електронного підпису, кваліфікованої електронної позначки часу з дотриманням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» та/або інших дозволених в Україні засобів захисту інформації, передбачених законодавством.
З метою всебічного вивчення запропонованих проектами наказів регулювань та перевірки якісного дослідженням їх впливу на представників відповідного бізнес-середовища, ДРС звернулася до Міністерства фінансів України (лист додається), як розробника проектів наказів, з вимогою провести розрахунки втрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (М-тесту), згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151), а також надати додаткові пояснення щодо окремих параметрів, які були взяті за основу під час проведення розробником розрахунків витрат суб’єктів господарювання, пов’язаних із впровадженням запропонованих проектами наказів регулювання.