Державна регуляторна служба України

Завжди на боці бізнесу!

Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/kseniya-lyapina-drs-postijno-aktyvno-pratsyuye-shhob-zmenshyty-tysk-na-biznes-kontrolyuyuchymy-organamy/

Ксенія Ляпіна: ДРС постійно активно працює, щоб зменшити тиск на бізнес контролюючими органами

22.03.2019

121 березня відбулася зустріч підприємців-членів Федерації роботодавців України з Головою Державної регуляторної служби України Ксенією Ляпіною та очільником Держгеонадр Олегом Кирилюком. Переглянути фотоальбом

Під час зустрічі обговорювались актуальні питання сфери державного нагляду (контролю), держгеоконтролю, дозвільної системи та сфери ліцензування.

Йшлося про використання унікального інструментарію Державної регуляторної служби України, який дозволяє зменшити тиск державного нагляду (контролю), видачі ліцензій та інших дозвільних процедур на підприємців.

Як зауважив, відкриваючи зустріч Голова Ради ФРУ Дмитро Олійник, є чимало прикладів плодотворної співпраці між Федерацію та ДРС заради зміцнення бізнес-клімату.

5Голова ДРС розповіла про інтегровану автоматизовану систему державного нагляду (контролю; ІАС ДНК). Широкому загалу підприємців вона дає вільний доступ до інформації про заходи державного нагляду (контролю), можливість проводити моніторинг ефективності та законності роботи контролюючих органів у частині проведення комплексних перевірок, посилює правовий захист суб’єктів господарювання. Кожен підприємець може дізнатися, хто і коли його перевірятиме, перевірити контрагента, заклад або надавача послуг на inspections.gov.ua.

З 85 сфер державного нагляду (контролю) органами державного нагляду (контролю) ДРС погодила 76 проектів постанов КМУ про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю). З них КМУ затверджено критерії у 53 сферах державного нагляду (контролю).

2«Ми вважаємо, що стосовно ДСНС потрібно переглянути критерії ризиків. Відповідно до затверджених, 90% підприємств потрапляють до високого і середнього ступенів ризику. Так не може бути. Це означає, що ці критерії були визначені не вірно. Крім того, серед 5123 тис. перевірок органами Дерпродспоживслужби за цей же період тільки 3 тис. були плановими. Органи Держпраці у січні-березні провели 4275 перевірок (з них 2,6 тис. – планових), але без урахування інспекційних відвідувань, які не вважаються перевірками. Хоча насправді вони можуть мати для суб’єктів господарювання такі ж наслідки», – зазначила Голова ДРС.

У 2018 році проведено 16 засідань Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування при ДРС, у яких беруть активну участь представники Федерації роботодавців України. Розглянуто 97 скарг суб’єктів господарювання на дії органів ліцензування щодо порушення законодавства у сфері ліцензування (безпідставні анулювання, відмови у переоформленні та у видачі ліцензій).

Також при ДРС у 2018 році працювала Рада з питань державного нагляду (контролю), до складу якої також входили представник ФРУ і яка протягом двох років надавала погодження на проведення позапланових перевірок. Наразі її планують перетворити на дорадчий орган з питань контролю за якістю проведення перевірок, вирішення інших системних питань контролю.

3Голова ДРС нагадала підприємцям, що у разі недотримання контролерами при проведенні перевірок вимог законодавства в частині процедур здійснення контролю, такі дії можуть бути оскаржені до Державної регуляторної служби України.

В такому випадку, ДРС перевіряє додержання контролюючим органом вимог Закону № 877  і у разі виявлення фактів вчинення посадовими особами органу (органів) державного нагляду (контролю) під час здійснення заходу державного нагляду (контролю) адміністративних правопорушень, передбачених статтями 166-21 та/або 188-45 КУпАП, уповноважені представники ДРС складають протоколи про адміністративні правопорушення.

З метою попередження та виявлення порушень законодавства державними органами нагляду (контролю) у 2018 року ДРС було проведено 75 перевірок, в тому числі:

– 14 перевірок додержання органами ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування господарської діяльності (13 планових та 1 позапланова);

– 22 перевірки додержання дозвільними органами вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру (21 планова та 1 позапланова);

– 39 перевірок додержання органами нагляду (контролю) вимог Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» в частині здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (23 планові та 16 позапланових).

У 2016 році таких перевірок самих контролерів було проведено 15, у 2017 році вже 58. За результатами всіх перевірок було складено акти та видано приписи, подання та розпорядження.

7Йшлося також про вкрай важливі для бізнесу питання надрокористування. Генеральний директор ФРУ Руслан Іллічов зупинився на двох болючих питаннях держнагляду, які потребують негайного вирішення, у тому числі у законодавчому полі. Як свідчать звернення суб’єктів господарювання до ФРУ майже усі перевірки Держпраці з питань працевлаштування зачіпають легальний і прозорий бізнес. В той же час нелегальний бізнес ніхто не перевіряє. Тому необхідно упроваджувати механізм, який би дозволив перевіряти саме «чорних» підприємців, можливо, правоохоронними органами.

За словами підприємців-членів ФРУ, комплексного вдосконалення потребують процедури видачі спеціальних дозволів на користування надрами. На часі як повне переведення адміністративних процедур, пов’язаних із спецдозволами на користування надрами, в електронну форму, так і системні зміни законодавства – прийняття нової редакції Кодексу «Про надра», перегляд переліків місцевих та загальнодержавних корисних копалин, обмеження повноважень обласних рад щодо погодження спеціальних дозволів, подальша дерегуляція процедур на центральному рівні.

Виконуючий обов’язки Голови Держгеонадр Олег Кирилюк повідомив, що цього року проведено перевірки понад 200 суб’єктів господарювання. При цьому органи Держгеонадр, зважаючи на особливості здійснення держнагляду в сфері надрокористування, упроваджують до підприємств загальний підхід. Він полягає в тому, що в разі оскарження в суді рішення про позбавлення спецдозволу або ліцензії, його дія призупиняється.

Усі виступаючі наголошували, що правила гри повинні бути прозорими й однаковими для усіх надрокористувачів.

«На моє переконання, ситуацію з надрами потрібно оцінювати з точки зору того, чи здатна за нинішніх умов ця галузь сприяти створенню додаткових робочих місць продукції з доданою вартість та зростанню економіки в цілому», – зазначив Голова Ради ФРУ Дмитро Олійник.

Під час зустрічі розглядали кейси конкретних підприємств стосовно здійснення заходів державного нагляду (контролю), видачі ліцензій та дозвільних документів.

Відео

Натисніть для друку