Найактивніше витрати малого бізнесу рахували місцеві державні адміністрації Полтавської, Вінницької та Черкаської областей

26.07.2019

М-тест є складовою аналізу регуляторного впливу, запровадженого в 2004 році законом “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”. Розвиваючи переваги АРВ, він суттєво посилює спроможність громадянського суспільства, зокрема бізнес спільноти, впливати на ухвалення рішень органами влади. Унікальна, як для регуляторних інструментів, здатність М-тесту надавати вимірювану (числову) інформацію перетворює АРВ на доказовий документ, що дозволяє обрати найкраще із запропонованих альтернативних рішень. В основі М-тесту лежить методика обчислення стандартних витрат малого підприємництва на виконання конкретного регуляторного акта. Результати М-тесту дозволяють обґрунтувати варіанти пом’якшення адміністративного навантаження на малий бізнес.

У першому півріччі 2019 року з 193-х проаналізованих проектів регуляторних актів потребували проведення М-тесту 82 проектиРозробниками здійснено М-тест при підготовці АРВ до 70 проектів регуляторних актів, що складає 85% від кількості проектів, що потребували М-Тесту. Цей показник залишився майже на тому ж рівні порівняно з аналогічним періодом 2018 року – 89%.

14 міністерств та інших центральних органів виконавчої влади із 33-х здійснили М-тест при підготовці АРВ до всіх проектів регуляторних актів, дія яких поширювалась на малий бізнес.

Крім того, розрахунком М-Тесту супроводжувались 93% АРВ, підготовлених Мінекономрозвитку, 91% – Мінагрополітики, а також 80% – Державіаслужбою.

Лише 2 міністерства взагалі не провели М-Тест до проектів, які потребували його здійснення, а саме Міненерговугілля та Мінінфраструктури.

Всі проекти регуляторних актів місцевого рівня потребували проведення М-тесту.

Практика засвідчила, що проекти регуляторних актів, які уповноважені розробляти місцеві органи виконавчої влади, поширюються здебільшого на малий бізнес на відповідній території.

Місцевими органами виконавчої влади здійснено М-тест при підготовці АРВ до 94% проектів регуляторних актів, дія яких поширювалась на малий бізнес. У І півріччі 2018 року цей показник на місцевому складав 76%, тобто рівень виконання вимог Методики щодо підготовки М-Тесту на місцевому рівні у 2019 році зріс на 18% порівняно з аналогічним періодом 2018 року.

Серед регіонів, що відзначилися найбільшою активністю в частині розробки проектів регуляторних актів, 100-відсотковий показник виконання вимог Методики щодо підготовки М-Тесту продемонстрували місцеві державні адміністрації Полтавської, Вінницької та Черкаської області.

Лише місцеві органи виконавчої влади Миколаївської та Рівненської областей взагалі не провели М-Тест до проектів, які потребували його здійснення.

Нагадаємо, Державна регуляторна служба України провела моніторинг виконання центральними органами виконавчої влади вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151, при підготовці аналізу регуляторного впливу до розроблених ними проектів регуляторних актів. Досліджували регуляторну діяльність 33-х регуляторних органів центрального рівня та місцевих органів виконавчої влади 25-ти регіонів України з початку 2019 року. Аналізували: якість підготовлених відповідними регуляторними органами аналізів регуляторного впливу до проектів регуляторних актів та їх відповідність вимогам Методик та участь центральних органів виконавчої влади у консультаціях з ДРС щодо застосування Методики. У попередньому матеріалі ми вже розповідали про те, які центральні та місцеві органи виконавчої влади дотримуються Методики проведення аналізу впливу розроблених проектів регуляторних актів.