Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/pidpryyemtsi-ivano-frankivshhyny-diznalysya-pro-osnovni-markery-reformy-derzhavnogo-naglyadu-ta-kontrolyu-ta-pro-mehanizmy-zahystu-svoyih-prav-pry-provedenni-perevirok/
Під час семінару «Перевірки бізнесу: основні виклики після завершення мораторію», який відбувся в Івано-Франківську 5 листопада, підприємці, представники ДРС та експертного середовища обговорили основні зміни у системі державного нагляду та контролю після завершення мораторію на перевірки. Серед учасників: представники Івано-Франківської ОДА та представник Ради бізнес-омбудсмена при КМУ Василь Суховий.
«Щоб захистити свої права при проведенні перевірок, підприємці мають знати всі можливості, які з‘явилися за результатами реформи системи державного нагляду та контролю. Прозора і доступна інформація про перевірки означає більше прозорості в роботі контролюючих органів, менше корупційних ризиків і тиску на бізнес. Адже перевірки досі залишаються болючою проблемою для малого і середнього бізнесу», – пояснив керівник напряму з покращення бізнесу-клімату Програми USAID КЕУ Любомир Чорній.
За даними інспекційного порталу найбільше бізнес перевіряють: Державна служба України з надзвичайних ситуацій – 39%, Державна служба України з питань праці – 15%, Державна екологічна інспекція України – 10%, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів – 20%, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру – 5%.
«Вся реформа державного нагляду та контролю спрямована на підвищення рівня правової обізнаності бізнесу щодо проходження перевірок. Поряд з іншим, підприємці мають знати про повноваження ДРС контролю за контролерами. Тобто при порушенні законних процедур під час перевірок контролюючими органами за захистом своїх прав бізнесу варто звертатись до ДРС», – підкреслив начальник відділу нагляду і контролю – заступник директора Департаменту правової роботи та державного нагляду і контролю ДРС Ігор Жиляєв.
Бізнесу Івано-Франківщини також презентували концепцію практичного посібника з проходження перевірок суб’єктами господарювання та розповіли про те, як користуватись інспекційним порталом inspections.gov.ua та іншими інтерактивними інструментами, де підприємці можуть знайти відповіді на такі питання: чи плануються щодо мене перевірки, де саме проводитиметься перевірка, коли розпочнеться та скільки триватиме перевірка.
Нагадаємо, до роботи Інспекційного порталу долучилися вже 27 інспекційних органів з-поміж 33 наявних. На порталі опубліковано дані про 250 тис. запланованих і більше 300 тис. результатів уже проведених перевірок за 2018–2019 роки. Інформація оновлюється щодоби і доступна для аналітики завдяки модулю «Прозорі перевірки».
Крім того, стали відомими топ-5 областей за кількістю перевірок: 10% – Харківська, 7% – Дніпропетровська, 7% – Одеська, 6% – Київська, 6% – місто Київ.
«У кожного підприємця має бути можливість швидко отримати якісну та повну інформацію про перевірки, щоб не допустити зловживань з боку інспектора. Для цього ми створюємо сайт, доступний 24/7», – зазначив Василь Скаб, головний розробник проекту «Інспекційний портал» ГО «Офіс ефективного регулювання».
«Зважаючи на недостатню правову поінформованість українських підприємців щодо проходження перевірок, ми вирішили створити практичний посібник, який би доступно розказав, як не допустити зловживання інспектора. Ми віримо, що такий посібник дозволить знизити ризики корупції, а головне – сприятиме формуванню сприятливого бізнес-клімату для МСП в Україні», – додала Катерина Шаповаленко, старший економічний аналітик ГО «Легкий Бізнес» (EasyBusiness).
Посібник має на меті підвищити спроможність малих та середніх підприємств (МСП) в питаннях діловодства, поліпшити здатність МСП попереджати бізнес-ризики, посилювати спроможність бізнес-асоціацій щодо захисту прав МСП при проходженні перевірок, а також – зниження ймовірності виникнення корупції при взаємодії МСП з контролюючими органами.
Захід організований спільно Державною регуляторною службою України, Програмою USAID «Конкурентоспроможна економіка України» та Івано-Франківською обласною державною адміністрацією у партнерстві з Офісом ефективного регулювання та ГО «Легкий Бізнес» (EasyBusiness).