Підприємців Одещини ознайомили з механізмами захисту своїх прав при проведенні перевірок

21.10.2019

74670681_2469091666538471_4835631840943407104_o21 жовтня 2019 року в Одесі відбувся семінар «Перевірки бізнесу: основні виклики після завершення мораторію», організований спільно Державною регуляторною службою України, Програмою USAID «Конкурентоспроможна економіка України» та Одеською обласною державною адміністрацією. Під час нього підприємці, представники ДРС та експертного середовища розглянули питання функціонування системи державного нагляду та контролю після завершення мораторію на перевірки.

«Рада бізнес-омбудсмена розглядає скарги підприємців на неправомірні дії державних органів. Із 428 скарг, отриманих у третьому кварталі 2019 року, 29 стосувалися дій державних регуляторів. Це на 19% менше, ніж у попередньому кварталі. Якщо порівняти з другим кварталом 2019 року, бізнес менше скаржився на ДАБІ (4 скарги), але більше на АМКУ (3 скарги). Кількість звернень, пов’язаних з діями Держгеокадастру (4 скарги) та НКРЕКП (1 скарга), залишилася незмінною», – повідомив Марчін Свєнчіцький, бізнес-омбудсмен при КМУ.

Нагадаємо, що Рада бізнес-омбудсмена – це незалежний консультативно-дорадчий орган Кабміну, створений у 2014 році за участю ЄБРР, ОЕСР, провідних українських бізнес-асоціацій та уряду.

73322148_2469091416538496_2985536427212668928_o«Підприємці мають знати, що при порушенні законодавства в ході перевірок за захистом своїх прав варто звертатись до ДРС. Забезпечити контроль за контролерами є однією з основних задач ДРС», – підкреслив начальник відділу нагляду і контролю – заступник директора Департаменту правової роботи та державного нагляду і контролю ДРС Ігор Жиляєв.

Бізнесу Одещини також презентували концепцію практичного посібника з проходження перевірок суб’єктами господарювання та розповіли про те, як користуватись інспекційним порталом inspections.gov.ua та іншими інтерактивними інструментами, де підприємці можуть знайти відповіді на такі питання: чи плануються щодо мене перевірки, де саме проводитиметься перевірка, коли розпочнеться та скільки триватиме перевірка, тощо.

«Корупцію та непрофесійність деяких інспекторів можливо подолати лише  якщо сам бізнес буде достатньо обізнаним і впевненим у власних правах, щоб їх захищати. Саме цього ми плануємо досягти за допомогою інтерактивної платформи про перевірки», – зазначила керівниця відділу розробки програмного забезпечення Офісу ефективного регулювання Яна Горюнова.

74880650_2467152150065756_4460782132029030400_o«Реформу системи державного нагляду (контролю) за господарською діяльністю досі не завершено. Перевірки надалі створюють додаткове (часто невиправдане) навантаження на бізнес; особливо це буде відчутно у зв‘язку із розширенням застосування реєстраторів розрахункових операцій і запровадженням «кешбеку». На часі завершення реформи шляхом внесення додаткових змін у законодавство, перегляду принципів і процедур роботи контролюючих органів, зменшення кількості сфер державного нагляду (контролю), навчання бізнесу ефективно захищати свої права та інтереси», – пояснив керівник напряму з покращення бізнесу-клімату Програми USAID КЕУ Любомир Чорній.

«Усвідомлюючи недостатню правову грамотність малого та середнього бізнесу в питаннях проходження перевірок, наша команда вирішила створити електронний посібник, який би надав принаймні базові знання для кожного підприємця, як не допустити зловживання інспектор. Ми віримо, що такий посібник дозволить знизити ризики корупції, а головне – сприятиме формуванню сприятливого бізнес-клімату для МСП в Україні», – додав заступник голови правління ГО «Легкий Бізнес» Кирило Криволап.

Державна регуляторна служба України разом з Програмою USAID «Конкурентоспроможна економіка України» активно працюють над розробкою посібника для малих та середніх підприємств з питань проходження перевірок господарської діяльності, що проводяться органами державного нагляду. Посібник має на меті підвищити спроможність малих та середніх підприємств (МСП) в питаннях діловодства, поліпшити здатність МСП попереджати бізнес-ризики, посилювати спроможність бізнес-асоціацій щодо захисту прав МСП при проходженні перевірок, а також – зниження ймовірності виникнення корупції при взаємодії МСП з контролюючими органами.