Прозора і доступна інформація про перевірки означає більше контролю громадськості за діяльністю інспекторів та менше корупційних ризиків
19 листопада 2019 року в Запоріжжі у рамках Сезону підприємництва відбувся семінар «Перевірки бізнесу: основні виклики після завершення мораторію».
Щоб захистити свої права при проведенні перевірок, підприємці мають знати всі інструменти та зміни, які відбуваються у рамках реформи державного нагляду та контролю, адже перевірки все ще залишаються болючою проблемою для малого і середнього бізнесу.
«Реформа системи державного нагляду та контролю спрямована на те, щоб контролюючі органи перетворилися на консультантів та порадників для бізнесу. Сподіваємось, нам разом з партнерами, вдалося донести інформацію про механізми захисту прав підприємців у регіонах України у рамках серії навчальних заходів», – підкреслив керівник напряму з покращення бізнесу-клімату Програми USAID КЕУ Любомир Чорній.
За даними інспекційного порталу за поточний 2019 рік у систему внесено – 49,772 позапланових перевірок, 117,623 запланованових перевірок, 30,227 комплексних перевірок.
«Поінформованість підприємництва сприятиме стабільності та результативності бізнесу. При порушенні законних процедур під час перевірок контролюючими органами за захистом своїх прав бізнесу варто звертатись до ДРС», – нагадав начальник відділу нагляду і контролю – заступник директора Департаменту правової роботи та державного нагляду і контролю ДРС Ігор Жиляєв.
Бізнесу Запоріжжя презентували концепцію практичного посібника з проходження перевірок суб’єктами господарювання та розповіли про те, як користуватись інспекційним порталом inspections.gov.ua.
Крім того, Юрій Гайдай, інспектор Ради бізнес-омбудсмена, пояснив як можна скаржитись на дії органів влади до Ради бізнес-омбудсмена.
«Наша команда вирішила створити електронний посібник, який дасть базові знання для кожного підприємця, як не допустити зловживання інспектора. Ми віримо, що такий посібник дозволить знизити ризики корупції, а головне – сприятиме формуванню сприятливого бізнес-клімату для малого та середнього підприємництва в Україні», – додала Катерина Шаповаленко, старший економічний аналітик ГО «Легкий Бізнес» (EasyBusiness).
«У кожного підприємця має бути можливість швидко отримати якісну та повну інформацію про перевірки, щоб не допустити зловживань з боку інспектора. Якщо інспектор під час виходу на перевірку не дотримується вимог законодавства, він не має перевіряти, чи дотримується вимог законодавства підприємство. Саме тому бізнесу потрібні інструменти для перевірки дій інспектора», – зазначила керівниця відділу розробки програмного забезпечення Офісу ефективного регулювання Яна Горюнова.
Нагадаємо, днями у ДРС затвердили План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2020 рік. Вже зараз представники бізнесу можуть перевірити хто і коли їх перевірятиме у наступному році на Інспекційному порталі.
Захід організований спільно Державною регуляторною службою України, Програмою USAID «Конкурентоспроможна економіка України» та Запорізькою обласною державною адміністрацією у партнерстві з Офісом ефективного регулювання та ГО «Легкий Бізнес» (EasyBusiness).