Державна регуляторна служба України

Завжди на боці бізнесу!

Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/rubryka-mali-kroky-vazhlyvi-zminy-drs-pogodyla-zminy-litsenzijnyh-umov-provadzhennya-ohoronnoyi-diyalnosti-pislya-yih-doopratsyuvannya/

Рубрика «Малі кроки – важливі зміни»: ДРС погодила зміни до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності після їх доопрацювання

29.01.2019

Нагадаємо, у рамках постійної рубрики «Малі кроки  – важливі зміни», запровадженої на нашому сайті, ми продовжуємо знайомити читачів з конкретними прикладами роботи Державної регуляторної служби України та доводити на скільки важливо дотримуватись процедур регуляторної політики.

Ми прагнемо, щоб усі сторони, а саме: розробники регуляторних актів, суб’єкти господарювання, бізнес об’єднання та громадськість зрозуміли, що реалізація регуляторної політики, це не бюрократія, а необхідна частина процесу вироблення своєчасних, прозорих, економічно обґрунтованих рішень. Адже кожне регулювання повинно відповідати своїм цілям і завданням та не бути тягарем для підприємців.

17 січня цього року Державна регуляторна служба України погодила проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» (далі – проект Постанови).

З прийняттям проекту Постанови Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності (далі – Ліцензійні умови), затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960, будуть приведені у відповідність до вимог Закону України від 02.03.2015 № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності».

Що було неоднозначним у цьому документі та було доопрацьовано

У чому ж була суть змін. Потрібно було впорядкувати Лінійні умови в частині повідомлення замовників охоронних послуг про планове та/або позапланове припинення провадження охоронної діяльності у зв‘язку з неможливістю використання матеріально-технічної бази, виникненням форс-мажорних обставин.

Протягом двох місяців з дня набрання чинності актом ліцензіатами мають бути забезпечені необхідні умови для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщень місць провадження своєї діяльності (офісів), у яких здійснюється обслуговування клієнтів (лише у разі наявності таких приміщень у ліцензіатів.

Відповідно до Плану заходів з виконання рекомендацій, викладених у заключних зауваженнях, наданих Комітетом ООН з прав осіб з інвалідністю, до першої доповіді України про виконання Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю на період до 2020 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1073-р, одним із заходів передбачено внесення змін до ліцензійних умов провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, стосовно забезпечення доступності місць провадження господарської діяльності для маломобільних груп населення.

Змінами до Ліцензійних умов пропонується врегулювати питання про надання здобувачем ліцензії відомостей про наявність спеціальних засобів та  транспорту реагування (за наявності), що створить умови для об‘єктивного оцінювання суб‘єкта господарювання від провадження ним охоронної діяльності для подальшого визначення переліку ліцензіатів, які підлягатимуть плановим заходам державного нагляду (контролю), що буде узгоджуватись з постановою КМУ від 10.10.2018 № 825 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері охоронної діяльності, що підлягає ліцензуванню, і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Міністерством внутрішніх справ».

Під час опрацювання проекту Постанови в ДРС його було узгоджено з Всеукраїнською громадською організацією «Всеукраїнське об‘єднання організацій роботодавців охоронної галузі «Федерація професіоналів безпеки», та доопрацьовано, зокрема, в частині форми відомостей про засоби провадження охоронної діяльності.

Відповідно до Закону України від 11.09.2003 №  1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснено не пізніше 12 місяців із дня набрання чинності цим актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити через рік після базового відстеження цього акта.

Отже, за результатами базового відстеження постанови КМУ «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності», у разі не досягнення запропонованих регуляторним актом цілей, положення цього акта будуть переглянуті.

Натисніть для друку