У ДРС проаналізували дотримання органами виконавчої влади принципу передбачуваності регуляторної діяльності
Ми продовжуємо знайомити наших читачів з основними результатами роботи ДРС у 2018 році. Пропонуємо знайомитись із деталями повного звіту ДРС за 2018 рік.
Дотримання регуляторними органами принципу передбачуваності – це послідовність регуляторної діяльності. Вона дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування своєї діяльності та є запорукою забезпечення права участі бізнесу у прийнятті рішень органів виконавчої влади, які стосуються господарської діяльності.
Сьогодні йтиметься про:
- своєчасність затвердження та оприлюднення планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2018 рік;
- рівень відповідності регуляторної діяльності органів виконавчої влади планам з підготовки проектів регуляторних актів на етапі подання їх на погодження до ДРС;
- своєчасність коригування планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів.
- Як і минулого року переважна більшість регуляторних органів центрального рівня (31 з 46) затвердили плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2018 рік з дотриманням вимог та термінів, визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
- Держатомрегулювання, МОЗ та НКАУ планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2018 рік здійснили з порушенням визначених Законом термінів.
- Мінмолодьспортом та Пенсійним фондом у 2018 році (вже другий рік поспіль) повідомлено, що розробку проектів регуляторних актів здійснювати не планується, але впродовж року у відповідних регуляторних органів виникає потреба у затвердженні планів з розробки проектів регуляторних актів.
- СБУ розробку проектів регуляторних актів у 2018 році провадило без затвердження плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на рік.
- Як і у попередні роки підхід до планування регуляторної діяльності на 2018 рік носив безсистемний, формальний характер.
Кількість проектів регуляторних актів, включених до планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів після їх затвердження, зросла майже у два рази (з 480 проектів регуляторних актів запланованих до розробки регуляторними органами станом на 01.01.2018 до 942 – станом на 26.12.2018), а по окремих регуляторних органах більш ніж у три рази (Міненерговугілля, Мінекономрозвитку, ФДМ та Держспецзв’язку).
Слід зазначити, що у 2018 році рівень відповідності регуляторної діяльності центральних органів виконавчої влади затвердженим планам суттєво покращився.
- Якщо у 2017 році розробку 42% проектів регуляторних актів, поданих на погодження до ДРС, не було передбачено відповідними планами, то у 2018 році цей показник знизився до 28%.
- Майже вдвічі зменшилась кількість «злісних» порушників – регуляторних органів центрального рівня, у яких більше половини проектів регуляторних актів, поданих на погодження до ДРС, не були включені до відповідних планів. (з 21 у 2017 до 11 у 2018 році).
- Втричі (з 9-ти до 3-х) зменшилась кількість регуляторних органів центрального рівня, у яких жоден з проектів, що подавалися на погодження до ДРС, не був запланований до розробки у встановленому Законом порядку. Відповідне порушення було виявлено, зокрема, у регуляторній діяльності Укравтодору, СБУ та ДАБІ. Укравтодор вже другий рік поспіль ігнорує відповідну вимогу Закону.
- Майже вдвічі – до 15-ти (проти 8-х у 2017 році) зросла кількість регуляторних органів центрального рівня, регуляторна діяльність яких провадилась виключно у відповідності із затвердженими планами з підготовки проектів регуляторних актів. Зокрема, у 2018 році розробку проектів регуляторних актів у відповідності з затвердженими планами здійснювали Держлісагентство, Держрибагентство, Нацполіція, Держекоінспекція, Державіаслужба, Укртрансбезпека, Мінмолодьспорту, Держфінмоніторинг, АМКУ, ФДМУ, ПФУ, Фонд соціального страхування, Держатомрегулювання, НКРЗІ та Держкомтелерадіо.
#Звіт_ДРС_2018