Державна регуляторна служба України

Завжди на боці бізнесу!

Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/u-drs-proanalizuvaly-dotrymannya-tsentralnymy-ta-mistsevymy-organamy-vykonavchoyi-vlady-metodyky-provedennya-analizu-vplyvu-rozroblenyh-proektiv-regulyatornyh-aktiv/

Які центральні та місцеві органи виконавчої влади дотримуються Методики проведення аналізу впливу розроблених проектів регуляторних актів

25.07.2019

Державна регуляторна служба України провела моніторинг виконання центральними органами виконавчої влади вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151, при підготовці аналізу регуляторного впливу до розроблених ними проектів регуляторних актів. Досліджували регуляторну діяльність 33-х регуляторних органів центрального рівня та місцевих органів виконавчої влади 25-ти регіонів України з початку 2019 року. Аналізували: якість підготовлених відповідними регуляторними органами аналізів регуляторного впливу до проектів регуляторних актів та їх відповідність вимогам Методик та участь центральних органів виконавчої влади у консультаціях з ДРС щодо застосування Методики.

Центральні органи виконавчої влади продовжують активно брати участь у консультаціях щодо застосування вимог Методики під час підготовки аналізу регуляторного впливу до проектів регуляторних актів.

how+to+progress+your+regulatory+affairs+CMC+careerЗ початку 2019 року ДРС провела майже 180 консультацій для розробників регуляторних актів щодо підготовки АРВ. У таких консультаціях брали активну участь фахівці 24-х центральних органів виконавчої влади.

Найбільш активні, серед центральних органів виконавчої влади, що проявили зацікавленість у проведенні консультацій: Мінекономрозвитку, Мінагрополітики, Мінфін, ДФС, МОЗ, Мінрегіон, Міненерговугілля, Мінінфраструктури, Мінсоцполітики,  Мін’юст, МОН, НКЦПФР, ФДМУ, Держспецзв’язку, Державіаслужба, Держгеокадастр та Міноборони.

Наслідком постійного проведення ДРС методичної та роз’яснювальної роботи, а також активної участі у цих заходах регуляторних органів є забезпечення достатньо високого рівня якості підготовки АРВ більшістю розробників проектів регуляторних актів вже третій рік поспіль.

За результатами опрацювання проектів регуляторних актів ДРС було прийнято 126 рішень про погодження, що складає 65% від усіх опрацьованих проектів. З них лише 27% АРВ потребували доопрацювання та були приведені у відповідність до вимог Методики після консультацій з фахівцями ДРС.  38% АРВ вже відповідали вимогам Методики при поданні на погодження до ДРС та не потребували додаткового доопрацювання.

Майже 90% усіх опрацьованих ДРС проектів регуляторних актів були розроблені 20-ма із 33-х проаналізованих регуляторних органів.

Найбільш активні розробники: Мінекономрозвитку, Мінагрополітики, МОЗ, Державіаслужба, Мінрегіон, Мінфін, Мінприроди та Нацкомфінпослуг.

Серед активних розробників регуляторних актів найкращий рівень дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики забезпечили:

Мінрегіон та Мінекономрозвитку забезпечили значне покращення якості підготовлених ними АРВ порівняно з аналогічним періодом 2018 року.

Водночас, Державіаслужба та Мінприроди продемонстрували падіння якості АРВ у порівнянні з 2018 роком. Рівень якості підготовлених Мінприроди АРВ взагалі впав з 75% у І півріччі 2018 до рекордних 11% у 2019 році.

Низьку якість підготовлених АРВ та виконання вимог Закону серед активних розробників за 5 місяців 2019 року продемонстрували також Нацкомфінпослуг (38%) та Міненерговугілля (33%).

13 центральних органів виконавчої влади впродовж 5 місяців 2019 року розробили та подали на погодження від 1 до 3 проектів регуляторних актів.

З них 8 регуляторних органів (Держпродспоживслужба, Держрибагентство, Держекоінспекція, Держгеонадра, Укртрансбезпека, Укравтодор, ФДМ та Держатомрегулювання) подали до ДРС проекти регуляторних актів з АРВ, що повністю не відповідали вимогам Методики.

Держекоінспекція та Держгеонадра вже четвертий рік поспіль очолюють рейтинг розробників з найгіршою якістю підготовки АРВ.

Рівень виконання вимог Методики та якості АРВ, що здійснюються центральними органами виконавчої влади, в цілому залишається на стабільно високому рівні. Роз’яснювальна робота ДРС мала результатом освідомлення розробниками необхідності обґрунтованого підходу до впровадження регулювань, а саме:

Водночас, дещо знизились показники проведення центральними органами виконавчої влади розрахунків витрат суб’єктів господарювання та держави під час підготовки АРВ:

Кількість розроблених місцевими органами виконавчої влади проектів регуляторних актів залишається низькою, майже в чотири рази меншою за кількість проектів, що розробляються органами виконавчої влади центрального рівня.

Незначна активність цих місцевих адміністрацій у розробці проектів регуляторних актів пояснюється досить вузькими повноваженнями у регулюванні господарської діяльності суб’єктів господарювання. 

Порівняно з І півріччям 2018 року рівень дотримання місцевими органами виконавчої влади вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики зріс в цілому на 17%.

Найбільш активними розробниками проектів регуляторних актів є місцеві адміністрації Полтавської, Черкаської, Київської та Вінницької областей.

При цьому держадміністрації Полтавської, Вінницької та Черкаської області забезпечують 100-відсотковий показник відповідності розроблюваних проектів регуляторних актів та АРВ вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики. Високий рівень дотримання вимог до АРВ (83%и) забезпечили також місцеві органи виконавчої влади Київської області.

Ці регіони демонструють високі показники якості АРВ вже другий рік поспіль.

Місцеві органи виконавчої влади майже всіх регіонів демонструють високу якість АРВ.

Низькою якістю відрізняються лише АРВ, підготовлені місцевими органами виконавчої влади Волинської, Кіровоградської, Миколаївської та Рівненської областей.

За 5 місяців 2019 року взагалі не розробляли проекти регуляторних актів державні адміністрації 6 регіонів з 25.

У наступному матеріалі читайте про те, хто рахує витрати малого бізнесу та дотримується вимог Методики щодо підготовки М-тесту – тесту малого бізнесу.

Натисніть для друку