У ДРС проаналізували стан дотримання органами виконавчої влади принципу передбачуваності регуляторної діяльності

10.02.2020

8cda174bad19d122f66ec50512eefecdПродовжуємо знайомити наших читачів з показниками та тенденціями реалізації регуляторної політики в 2019 році. Сьогодні йтиметься про планування. Нагадаємо, дотримання регуляторними органами принципу передбачуваності – послідовності регуляторної діяльності дозволяє суб’єктам господарювання планувати свою діяльність та є запорукою забезпечення права участі бізнесу в регуляторній діяльності органів виконавчої влади. 

Що ми аналізували?

  • своєчасність затвердження та оприлюднення планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2019 рік; 
  • рівень відповідності регуляторної діяльності органів виконавчої влади планам з підготовки проектів регуляторних актів на етапі подання їх на погодження до ДРС;
  • своєчасність коригування планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів.
191011142355214a3574373iЯк і минулого року переважна більшість регуляторних органів центрального рівня, а саме: 32 із 45 затвердили плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2019 рік з дотриманням вимог та термінів, визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
 
Мінрегіон, Держенергоефективності, МОЗ, Держгеонадра,  та Державіаслужба планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2019 рік здійснили з порушенням визначених Законом термінів. Пенсійним фондом у 2019 році, вже третій рік поспіль, повідомлено, що розробку проектів регуляторних актів здійснювати не планується, але впродовж року цим регуляторним органом провадиться розробка проектів регуляторних актів і відповідно, виникає потреба у затвердженні плану з розробки проектів регуляторних актів.
 
Як і у попередні роки підхід до планування регуляторної діяльності на 2019 рік носив безсистемний, формальний характер. Кількість проектів регуляторних актів, включених до планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів  (після їх затвердження), зросла більш ніж у два рази (з 449 проектів регуляторних актів запланованих до розробки регуляторними органами до 981 – станом на 28.12.2019), а по окремих регуляторних органах  (Міненерговугілля, Мінекономрозвитку, МВС та Держкомтелерадіо) – більш ніж у три  рази.

Дотримання регуляторними органами принципу передбачуваності – послідовності регуляторної діяльності дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування своєї діяльності та є запорукою забезпечення права участі бізнесу  регуляторній діяльності органів виконавчої влади.

o6x5cp0Хочемо підкреслити, що у 2019 році рівень відповідності регуляторної діяльності центральних органів виконавчої влади затвердженим планам суттєво погіршився. Якщо у 2018 році розробку 28% проектів регуляторних актів, поданих на погодження до ДРС, не було передбачено відповідними планами, то у 2019 році цей  показник зріс до 31%.  
 
Зросла і кількість «злісних» порушників – регуляторних органів центрального рівня, у яких більше половини проектів регуляторних актів,  поданих на погодження до ДРС, не були включені до відповідних планів (з 11  у 2018  до 14  у 2019 році).  Майже вдвічі (з 3-х до 5-ти) зросла кількість регуляторних органів центрального рівня, у яких жоден з проектів,  що подавалися на погодження до ДРС, не був запланований до розробки у встановленому Законом порядку. Відповідне порушення було виявлено, зокрема, у  регуляторній діяльності Нацполіції, Укртрансбезпеки, ПФУ, ДКАУ та Держатомрегулювання. 
 
Більш ніж вдвічі (з 15 у 2018 році до 7 у 2019 році) зменшилась  кількість  регуляторних органів центрального рівня, регуляторна діяльність яких  провадилась виключно у відповідності із затвердженими планами з підготовки проектів регуляторних актів.
 
Так, у 2019 році розробку проектів регуляторних актів у відповідності з затвердженими планами здійснювали лише Держгеонадра, Держекоінспекція, Держводгосп, Держпраці, Держкомтелерадіо, Фонд соціального страхування, Держаудитслужба.