Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/u-drs-proanalizuvaly-stan-dotrymannya-organamy-vykonavchoyi-vlady-pryntsypu-peredbachuvanosti-regulyatornoyi-diyalnosti/
Продовжуємо знайомити наших читачів з показниками та тенденціями реалізації регуляторної політики в 2019 році. Сьогодні йтиметься про планування. Нагадаємо, дотримання регуляторними органами принципу передбачуваності – послідовності регуляторної діяльності дозволяє суб’єктам господарювання планувати свою діяльність та є запорукою забезпечення права участі бізнесу в регуляторній діяльності органів виконавчої влади.
Що ми аналізували?
- своєчасність затвердження та оприлюднення планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2019 рік;
- рівень відповідності регуляторної діяльності органів виконавчої влади планам з підготовки проектів регуляторних актів на етапі подання їх на погодження до ДРС;
- своєчасність коригування планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів.
Як і минулого року переважна більшість регуляторних органів центрального рівня, а саме: 32 із 45 затвердили
плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2019 рік з дотриманням вимог та термінів, визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Мінрегіон, Держенергоефективності, МОЗ, Держгеонадра, та Державіаслужба планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2019 рік здійснили з порушенням визначених Законом термінів. Пенсійним фондом у 2019 році, вже третій рік поспіль, повідомлено, що розробку проектів регуляторних актів здійснювати не планується, але впродовж року цим регуляторним органом провадиться розробка проектів регуляторних актів і відповідно, виникає потреба у затвердженні плану з розробки проектів регуляторних актів.
Як і у попередні роки підхід до планування регуляторної діяльності на 2019 рік носив безсистемний, формальний характер. Кількість проектів регуляторних актів, включених до планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів (після їх затвердження), зросла більш ніж у два рази (з 449 проектів регуляторних актів запланованих до розробки регуляторними органами до 981 – станом на 28.12.2019), а по окремих регуляторних органах (Міненерговугілля, Мінекономрозвитку, МВС та Держкомтелерадіо) – більш ніж у три рази.
Дотримання регуляторними органами принципу передбачуваності – послідовності регуляторної діяльності дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування своєї діяльності та є запорукою забезпечення права участі бізнесу регуляторній діяльності органів виконавчої влади.
Хочемо підкреслити, що у
2019 році рівень відповідності регуляторної діяльності центральних органів виконавчої влади затвердженим планам
суттєво погіршився. Якщо
у 2018 році
розробку 28% проектів регуляторних актів, поданих на погодження до ДРС,
не було передбачено відповідними
планами, то
у 2019 році
цей показник зріс до 31%.
Зросла і кількість «злісних» порушників – регуляторних органів центрального рівня, у яких більше половини проектів регуляторних актів, поданих на погодження до ДРС, не були включені до відповідних планів (з 11 у 2018 до 14 у 2019 році). Майже вдвічі (з 3-х до 5-ти) зросла кількість регуляторних органів центрального рівня, у яких жоден з проектів, що подавалися на погодження до ДРС, не був запланований до розробки у встановленому Законом порядку. Відповідне порушення було виявлено, зокрема, у регуляторній діяльності Нацполіції, Укртрансбезпеки, ПФУ, ДКАУ та Держатомрегулювання.
Більш ніж вдвічі (з 15 у 2018 році до 7 у 2019 році) зменшилась кількість регуляторних органів центрального рівня, регуляторна діяльність яких провадилась виключно у відповідності із затвердженими планами з підготовки проектів регуляторних актів.
Так, у 2019 році розробку проектів регуляторних актів у відповідності з затвердженими планами здійснювали лише Держгеонадра, Держекоінспекція, Держводгосп, Держпраці, Держкомтелерадіо, Фонд соціального страхування, Держаудитслужба.