У ДРС провели моніторинг дотримання центральними та місцевими органами виконавчої влади оновленої методології проведення аналізу впливу розроблених проектів регуляторних актів
Згідно із статистичними даними ДРС, за підсумками 1 півріччя 2018 року стан дотримання органами виконавчої влади процедур з оприлюднення проектів регуляторних актів у порівнянні з 2017 роком залишився незмінним – на рівні 97 %.
В той же час, з початку поточного року відзначалось незначне зниження (з 98% – у 2017 році до 96,8 % – у 1 півріччі 2018 року) рівня дотримання органами виконавчої влади вимоги щодо обов’язковості проведення аналізу регуляторного впливу при підготовці проектів регуляторних актів.
З метою недопущення прийняття проектів регуляторних актів без здійснення АРВ та дотримання процедури оприлюднення проектів регуляторних актів Державною регуляторною службою з початку року залишено без розгляду 26 проектів регуляторних актів. З них, розробниками 23-х проектів регуляторних актів виступали 11 регуляторних органів центрального рівня (Держекоінспекція, Мінекономрозвитку, Міненерговугілля, Міноборони, МОН, МОЗ, Мінрегіон, Мінсоцполітики, Мінфін, Мінюст, ФДМУ), 3-х проектів регуляторних актів – органи виконавчої влади 2-х регіонів (Дніпропетровської та Полтавської областей).
Крім того, проведений ДРС Моніторинг дотримання центральними та місцевими органами виконавчої влади Методики проведення аналізу впливу розроблених проектів регуляторних актів (далі – Моніторинг), засвідчив, що не зважаючи на певні позитивні зрушення, вцілому, якість підготовки АРВ з дотриманням вимог оновленої Методики залишається незадовільною та потребує покращення.
Згідно Моніторингу, у 2018 році 43% АРВ на момент подання їх до ДРС відповідали вимогам оновленої Методики (у 2017 році у цей показник становив 34%).
З початку року найвищий рівень відповідності АРВ вимогам оновленої Методики на рівні центральних органів виконавчої влади продемонстрували ФДМУ, Державіслужба, Держгеокадастр, Нацкомфінпослуг, МКУ, Держпраці, Мінрегіон, Мінфін, Держпродспоживслужба, ДФС, НКЦПФР, Мінагрополітики, МОН, Мінприроди та Мінекономрозвитку, а на місцевому рівні – місцеві органи виконавчої влади Вінницької, Полтавської областей та м. Києва.
Незадовільний рівень відповідності АРВ вимогам оновленої Методики на рівні центральних органів виконавчої влади продемонстрували Міненерговугілля, Мінінфраструктури, а Держекоінспекція та Держгеонадра вже третій рік поспіль очолюють рейтинг розробників з найгіршою якістю підготовки АРВ.
В свою чергу, на місцевому рівні незадовільний рівень відповідності АРВ вимогам оновленої Методики продемонстрували місцеві органи виконавчої влади Донецької, Львівської та Харківської областей.
Безумовний позитивний вплив на підвищення якості підготовки АРВ з дотриманням вимог оновленої Методики мало запровадження минулого року практики надання «адресних» консультацій представникам центральних органів виконавчої влади з питань підготовки АРВ під час розробки конкретних проектів регуляторних актів. З огляду на це, практику надання «адресних» консультацій продовжено ДРС і у І півріччі 2018 році. Всього з початку 2018 року спеціалістами ДРС проведено майже 150 консультацій для розробників регуляторних актів щодо підготовки АРВ. Позитивним наслідком проведення таких консультацій стало зростання до 74% питомої ваги АРВ, що відповідали вимогам оновленої Методики на момент прийняття ДРС рішення про погодження або відмову в погодженні проекту регуляторного акта.
Більш детально з результатами Моніторингу можна ознайомитись тут: