У ДРС відбулось засідання Громадської ради при Державній регуляторній службі України
23 травня у ДРС відбулося чергове засідання Громадської ради при Державній регуляторній службі України під головуванням Сергія Доротича. Серед присутніх: Голова ДРС Ксенія Ляпіна, члени Громадської ради при ДРС, експерти, фахівці ДРС.
Під час засідання експерт Програми USAID «Лідерство в економічному врядуванні (ЛЕВ)» Оксана Кузяків презентувала присутнім дослідження «Щорічна оцінка ділового клімату».
Уже другий рік поспіль бізнес позитивно оцінює зміни у регуляторному середовищі України. Підприємці позитивно відгукуються про зміни у процедурі реєстрації бізнесу та ситуацію з перевірками. Оцінка процедур, пов’язаних із початком користування приміщеннями, минулого року мала негативне значення, а цього року змінилася на позитивне. В Україні все ще погано із отриманням сертифікатів відповідності та санітарних висновків, регулюванням експортних операцій та адмініструванням і сплатою податків.
В середньому, 27 тис. 412 грн. у 2016 році витрачали малі та середні підприємства в Україні аби вести бізнес легально. Саме стільки складає вартість дотримання регуляторних вимог МСП України. У 2015 році цей показник був вищим – 29 тис. 761 грн., у першу чергу внаслідок витрат, з якими стикалися МСП під час перевірок.
Проведене опитування також дозволяє описати сектор МСП в Україні, зрозуміти його структуру та скласти так званий «портрет МСП».
Йшлося також про потребу у роз’ясненнях підприємництву рішень влади, так як часто бізнес не асоціює термін «дерегуляція» та ті дії, які здійснює Уряд у рамках спрощення ведення бізнесу, не знає про свої права та можливості впливати на запровадження регулювань.
«Бізнес одночасно хоче змін і боїться їх. Знайти баланс між цими прагненнями можна, якщо зміни будуть передбачувані, обґрунтовані та економічно доцільні, тобто такі, які відповідають принципам регуляторної політики», – зазначила Голова ДРС Ксенія Ляпіна під час обговорення результатів дослідження.
Експерт Центру комерційного права Юрій Юрченко розповів присутнім про те, як за допомогою М-тесту (тесту малого підприємництва) визначити корупційні ризики.
Також під час засідання фахівець ДРС Дарина Шатковська доповіла позицію Державної регуляторної служби щодо Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»). Проектами постанови пропонувалось затвердити: Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення; Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення; Положення про порядок видачі посадовим особам виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад посвідчень інспектора праці.
Кожного разу після проведення громадських обговорень ДРС приймало рішення про відмову в погодженні відповідного регуляторного акта зважаючи на значний негативний резонанс, що викликав проект постанови, численні звернення суб’єктів господарювання із зауваженнями та пропозиціями до проекту постанови, невідповідність проекту постанови законодавству. Крім того, ДРС та Держпраці були проведені консультації з метою усунення суперечностей до редакції проекту постанови, за результатами яких прийняті рішення про її доопрацювання та врахування зауважень ДРС та громадськості. Натомість, Держпраці було подано проект постанови на розгляд Уряду без його доопрацювання та врахування принципових зауважень ДРС, викладених у рішеннях про відмову в його погодженні і Уряд затвердив дану постанову. Деталі у нашому матеріалі «ДРС не погодила постанову КМУ щодо порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю».
Також серед питань порядку денного:
- Щодо доопрацьованого проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах».
- Щодо дослідження бізнес-середовища України «Щорічна оцінка ділового клімату».
- Щодо використання М-тесту та антикорупційної експертизи під час проведення відстеження.
- Щодо порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
- Щодо переліку груп технічно складних побутових товарів, продаж яких здійснюватиметься із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій»).
- Щодо зупинення Державною службою геології та надр України господарської діяльності гірничодобувних підприємств.
- Щодо проведення Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками ринкового нагляду медичних виробів, згідно роз’яснення Державної регуляторної служби України.
- Щодо обговорення проектів наказів Міністерства фінансів України “Про затвердження критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних” та “Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації”.
- Щодо обговорення проекту Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», реєстр. № 2009а-д.
- Щодо обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту суб’єктів господарювання від неправомірних дій або бездіяльності дозвільних органів».
- Різне.
Детально з рішеннями Громадської ради при ДРС можна буде ознайомитись згодом, після оприлюднення протоколу засідання.