У ДРС відбулося чергове засідання робочої групи щодо регуляторного акту щодо вантажних перевезень

29.08.2018

40395167_1826163947497916_5053509755138473984_n29 серпня у Державній регуляторній службі України під головуванням Ксенії Ляпіної відбулося чергове обговорення проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення зміни до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів».

«У тому вигляді, в якому є рішення про підвищення тарифів навряд чи може бути підтримано. Потрібно шукати таке рішення для залізниці, щоб, з одного боку, «Укрзалізниця» могла спростити адміністрування, з іншого, щоб це не збільшило навантаження на бізнес», – зазначила Голова Державної регуляторної служби України.

За її словами, проведене дослідження показує, що в результаті підвищення тарифів «УЗ» підприємства понесуть додаткові витрати в розмірі 5,6 млрд. гривень.

У вантажоперевізників істотно збільшилося навантаження. Це навантаження вже доходить до 50% підвищення за півроку, а це вже фатально для бізнесу. Питання різкого зростання навантаження і подальшого підвищення тарифів може мати істотні негативні наслідки для виробництва, як такого. Бізнес втрачає зовнішні ринки через те, що не може своєчасно виконати свої зобов’язання через несвоєчасне транспортування. Ці фактори суттєво знижують доходи як підприємств, так і держави в цілому, що має макроекономічні наслідки. Про це йшлося під час обговорення.

40475544_1826163767497934_3899632500049182720_nНагадаємо, раніше керівники профільних промислових асоціацій направили лист Прем’єр-міністру України Володимиру Гройсману, Першому віце-прем’єр-міністру України – Міністру економічного розвитку і торгівлі України Степану Кубіву, Віце-прем’єр-міністру України Володимиру Кістіону, Міністру інфраструктури України Володимиру Омеляну та в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгену Кравцову, в якому закликали відмовитися від реалізації проекту наказу Мінфінфраструктури від 13 липня 2018 року про зростання порожнього тарифу.

На думку асоціацій, підвищення залізничних тарифів і вартості використання вагонів «Укрзалізниці» коштувало українській промисловості тільки за період з листопада 2017 року по липень 2018 року майже 19 млрд грн. додатково. Керівники асоціацій підкреслили, що в цілому запропонована уніфікація тарифів на порожні вагони призведе до збільшення витрат вантажовласників в грошовому вимірі на 5 млрд грн. на рік, що додатковим вантажем ляже на плечі провідних українських товаровиробників.

За інформацією розробника, проект наказу розроблено з метою уніфікації тарифів на перевезення порожніх вагонів незалежно від виду перевезення, зменшення збитковості перевезень та для вдосконалення тарифної політики на залізничному транспорті. На перевезення порожніх вагонів встановлено розподіл тарифів на три класи залежно від того, з-під вивантаження якого вантажу порожній вагон слідує під завантаження, в ремонт, на промивання, пропарку, дезінсекцію та дезінфекцію тощо. При цьому виконання цих перевезень  залізничним транспортом не має технічних або технологічних відмінностей, здійснюється за однаковими витратами і вимагає застосування єдиного тарифу.

У ході обговорення члени робочої групи домовилися продовжити обговорення ініціативи Міністерства інфраструктури про підвищення тарифів на вантажні перевезення.