Державна регуляторна служба України

Завжди на боці бізнесу!

Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/u-drs-vidbulosya-obgovorennya-proektu-nakazu-mininfrastruktury-yakym-peredbachayetsya-zdijsnyty-indeksatsiyu-taryfiv-na-zaliznychni-vantazhni-perevezennya-2/

У ДРС відбулося обговорення проекту наказу Мінінфраструктури, яким передбачається здійснити індексацію тарифів на залізничні вантажні перевезення 

22.09.2017

322 вересня під головуванням Голови ДРС Ксенії Ляпіної відбулося розширене засідання Робочої групи при ДРС щодо з’ясування реальної ситуації на ринку залізничних вантажних перевезень. Участь в обговоренні взяли представники Мінінфраструктури, Мінекономрозвику, АМКУ, ПАТ «Українська залізниця», бізнес-асоціацій, суб’єктів господарювання, а також народні депутати України.

«Питання індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення є регуляторним і має пройти повну процедуру, встановлену законодавством, а саме: оприлюднення, обговорення, обґрунтування позицій розробниками та врахування альтернативного аналізу бізнесу. Наразі потрібно вислухати всі аргументи та піти на зустріч один одному», – зазначила Ксенія Ляпіна.

Нагадаємо, на розгляді у Державній регуляторній службі України знаходиться проект наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до Збірників тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги», редакція якого оприлюднена на сайті Міністерства інфраструктури України від 31.08.2017 року. Проектом наказу передбачається здійснити в поточному році індексацію тарифів на перевезення вантажів у межах України на 22,5 %.22

На адресу Державної регуляторної служби України надійшли численні звернення від суб’єктів господарювання, які містять суттєві зауваження до запланованого підвищення тарифів. ДРС запропонувала бізнесу та розробникам документу провести змістовне обговорення ситуації та знайти компроміс.

Представники бізнесу проаналізували заявлені показники УЗ і пропозиції щодо індексації тарифів. На їхню думку, потрібно взяти до уваги економічні умови, в яких здійснюється підвищення тарифів. Зокрема, УЗ запропонувала їх підвищити у жовтні 2017-го, коли фінансовий рік вже закінчується і підвищення тарифів не закладено в бюджети компаній. Тому бізнес вважає, що зміни тарифів можливі лише наступного року, після детального і прозорого обговорення. Після аналізу показників чистого прибутку, прогнозованого на третій і четвертий квартали поточного року, доходів від перевезень, операційних результатів сегменту вантажних перевезень, можна зробити висновок, що виконання відповідного плану можливе коштом власних ресурсів УЗ, без підвищення тарифів.

23Окреме питання – це дотація пасажирських перевезень, збитки від яких становлять мільярди гривень щорічно і компенсуються виключно за рахунок вантажних перевезень. Законодавством передбачено відшкодування збитків за рахунок державного або місцевих бюджетів, що, фактично, не виконується. Про це йшлося під час засідання.

Про результати обговорення проекту наказу Мінінфраструктури, яким передбачається здійснити індексацію тарифів на залізничні вантажні перевезення Голова ДРС розповіла представникам засобів масової інформації під час брифінгу.

«У цій ситуації є короткострокові рішення для виконання сторонами та довгострокові. Перше – це знайти відсоток, на який можна підвищити тарифи на залізничні вантажні перевезення, що відповідає економічним можливостям основної кількості клієнтів Укрзалізниці. Очевидно, що він не може бути такий, як запропоновано Мінінфраструктури. Яким він буде потрібно встановити за допомогою економічного аналізу та моделювання, які проведуть фахівці протягом декількох наступних днів. Що стосується довгострокових рішень, то через неодноразове недотримання обіцянок щодо інвестицій, часту зміну керівництва Укрзалізниці у бізнесу сформувалася недовіра до підприємства. Також бізнес не задоволений якістю послуг УЗ. Виходом з такої ситуації може бути створення Громадської ради при Укрзалізниці, у яку б увійшли бізнес-асоціації – користувачі послугами УЗ. Така рада надала б публічності операційній діяльності Укрзалізниці, що дуже важливо для відновлення довіри», – зазначила Ксенія Ляпіна.

Переглянути фотоальбом

Натисніть для друку