Сторінка: https://www.drs.gov.ua/press-room/u-drs-vidbulosya-obgovorennya-regulyatornogo-aktu-shhodo-vantazhnyh-perevezen/
16 серпня у Державній регуляторній службі України під головуванням Ксенії Ляпіної відбулося обговорення проекту наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення зміни до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів».
Участь у обговоренні взяли представники ДРС, Мінекономрозвитку, Мінінфраструктури, Антимонопольного комітету України, ПАТ «Укрзалізниця», гірничо-металургійної галузі, бізнес-асоціацій та зернотрейдери.
За інформацією розробника, проект наказу розроблено з метою уніфікації тарифів на перевезення порожніх вагонів незалежно від виду перевезення, зменшення збитковості перевезень та для вдосконалення тарифної політики на залізничному транспорті. На перевезення порожніх вагонів встановлено розподіл тарифів на три класи залежно від того, з-під вивантаження якого вантажу порожній вагон слідує під завантаження, в ремонт, на промивання, пропарку, дезінсекцію та дезінфекцію тощо. При цьому виконання цих перевезень залізничним транспортом не має технічних або технологічних відмінностей, здійснюється за однаковими витратами і вимагає застосування єдиного тарифу.
На думку бізнесу, останні ініціативи ПАТ «Укрзалізниці» приведуть до прихованого підвищення тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом, за різними оцінками, від 25% до 40 %. Невиконання плану капітальних інвестицій і безпідставне підвищення залізничних тарифів і вартості використання вагонів Укрзалізниці коштувало українській промисловості тільки за період з листопада 2017 року по липень 2018 року майже 19 млрд грн. додатково.
Промисловці відзначають, що за останній рік бізнес вже відчув негативні наслідки підвищення вартості вантажних залізничних перевезень. Так, з 31 жовтня тарифи на перевезення були підвищені на 15%, що збільшило витрати вантажовідправників на 6,5 млрд грн на рік.
З 19 лютого поточного року також була змінена процедура визначення плати за використання власних вагонів Укрзалізниці, що призвело до різкого зростання цін і збільшення витрат бізнесу ще на 6,5 млрд грн на рік. Тобто за останні 8 місяців загальні витрати вантажовідправників зросли на 30-35%.
В цілому запропонована уніфікація тарифів на порожні вагони призведе до збільшення витрат вантажовласників у грошовому вимірі на 5 млрд грн на рік, що знову додатковим тягарем ляже на плечі провідних українських товаровиробників.
На думку представників вітчизняної промисловості, інвестиційна діяльність «Укрзалізниці» залишає бажати кращого.
«Як тільки ми торкаємось питання перевезень, ми зачіпаємо макроекономіку. Це дуже впливає і на бізнес, і на валютні надходження до країни, і на способи перевезення вантажів, на інвестиції. Потрібен глибокий аналіз впливу тарифів на бізнес середовище. Ми напишемо листа Мінінфраструктури, що потрібен додатковий аналіз проекту наказу. Нове засідання з цього питання проведемо у кінці цього місяця», – зазначила Голова ДРС Ксенія Ляпіна.
Також Голова Державної регуляторної служби України Ксенія Ляпіна підкреслила важливість створення комісії, як у енергетичній галузі, – окремого органу, який буде регулювати тарифну політику у сфері залізничного транспорту.