За результатами здійснення заходів з відстеження результативності регуляторних актів у І півріччі 2020 року на центральному рівні 17 регуляторних актів були визнані такими, що потребують внесення змін, щодо 8 регуляторних актів прийнято рішення про необхідність їх скасування

04.08.2020

pexels-photo-669615У І півріччі 2020 року представники Департаменту державної регуляторної політики Державної регуляторної служби України опрацювали 241 звіт про відстеження результативності дії регуляторних актів органів виконавчої влади: 206 звітів центральних органів виконавчої влади та 35 звітів місцевих органів виконавчої влади.

З них:

  • базових – 59 (53 – ЦОВВ та 6 – МОВВ);
  • повторних – 52 (37 – ЦОВВ та 15 – МОВВ);
  • періодичних – 130 (116 – ЦОВВ та 14 – МОВВ)

За результатами здійснення заходів з відстеження на центральному рівні 17 регуляторних актів були визнані такими, що потребують внесення змін та щодо 8 регуляторних актів прийнято рішення про необхідність їх скасування. Станом на 1 липня внесено зміни – до 8-ми регуляторних актів та скасовано 7 регуляторних актів.

На регіональному рівні дію всіх 35-ти проектів визнано ефективною.

pexels-photo-374016Нагадаємо, Статтею 5 Закону України від 11.09 2003 № 1160 «Про засади здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» передбачено, що забезпечення здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності включає, зокрема, відстеження результативності регуляторних актів.

Відстеження результативності регуляторного акта – це ряд заходів, спрямовані на оцінку стану впровадження регуляторного акта та досягнення цим актом цілей, задекларованих при його прийнятті.

Вимоги щодо здійснення відстеження результативності регуляторних актів встановлені статтею 10 Закону та Методикою відстеження результативності регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308.

Відповідно до статті 10 Закону відстеження результативності обов’язково проводиться щодо кожного регуляторного акта та включає в себе здійснення заходів з базового, повторного та періодичного відстеження результативності.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності цим регуляторним актом або більшістю його положень.  Проводити базове відстеження після набрання чинності регуляторним актом допускається тільки у разі, якщо для відстеження результативності використовуються виключно статистичні дані.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня проведення базового відстеження, але не пізніше 2-х років з дня набрання чинності цим актом або більшістю його положень. У випадках, коли строк дії регуляторного акта становить менше 1 року (або рік), повторне відстеження результативності здійснюється за 3 місяці до дня закінчення визначеного строку, але не пізніше дня закінчення строку дії регуляторного акта. Регуляторний орган також має право прийняти рішення про більш раннє проведення повторного відстеження.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на кожні 3 роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта, у тому числі і в разі, коли дію регуляторного акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено після закінчення цього визначеного строку.

Конкретні строки проведення відстеження результативності регуляторного акта визначаються в аналізі регуляторного впливу під час підготовки проекту такого акта.