На Донеччині відбувся навчальний вебінар з питань регуляторної політики для працівників Авдіївської військово – цивільної адміністрації
14 травня завідувач Сектору Державної регуляторної служби у Донецькій області Олена Ростова провела навчальний вебінар з працівниками Авдіївської військово – цивільної адміністрації Донецької області з питань реалізації вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Олена Ростова надала методологічну допомогу з підготовки проектів регуляторних акті з питань місцевих податків і зборів, а також аналізу регуляторного впливу та М-тесту до проектів регуляторних актів. Окремо звернула увагу на вимоги статті 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Окремо представниця ДРС звернула увагу на питання прийняття органами місцевого самоврядування України нормативно-правових актів, якими встановлюється порядки/положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі.
Відповідно до статті 288 Податкового Кодексу України (далі – Кодекс) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Вимогами статті 2 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Частиною першою статті 93 Земельного кодексу України регламентовано, що право оренди земельної ділянки – це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до частини першої статті 792 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов’язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Частиною третьою цієї статті визначено, що відносини найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Згідно із пунктом 288.1 Кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, який, зокрема укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України. Пунктом 288.4 статті 288 Кодексу встановлено, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюється у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
У свою чергу, Типовим договором оренди землі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 передбачено, що обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди.
Відповідні форми розрахунку орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2006 № 1724 «Деякі питання оренди земель».
При цьому, положеннями статті 288 Кодексу визначено процедуру встановлення, формування та розрахунку розмірів орендної плати за земельні ділянки, в тому числі і за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Також учасники обговорили питання оприлюднення на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних, зокрема й проектів рішень, що підлягають обговоренню та інформації, яка визначена законодавством про засади регуляторної політики у розрізі вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (із змінами).
За результатами роботи домовились щодо подальшої співпраці з підготовки проектів регуляторних актів, зокрема стосовно місцевих податків і зборів.