Фахівці Сектору Держаної регуляторної служби у м. Києві надали роз’яснення щодо регуляторних ознак деяких рішень прийнятих Київською міською радою, зокрема у сфері оренди комунального майна

09.11.2020

pexels-photo-3815615Днями суб’єкти господарювання столиці звернулись до Сектору Держаної регуляторної служби у м. Києві за роз’ясненням щодо регуляторних ознак деяких рішень прийнятих Київською міською радою, зокрема у сфері оренди комунального майна.

Під час зустрічі йшлося про повноваження ДРС, зокрема і про підстави проведення експертизи регуляторних актів органів місцевого самоврядування як уповноваженого органу.

Завідувач Сектору Павло Котов особливу увагу присутніх приділив правам суб’єктів господарювання, принципам державної регуляторної політики та поширенню відносин у сфері здійснення регуляторної діяльності.

В процесі розмови Павло Котов розповів  суб’єктам звернення про новий закон щодо оренди державного та комунального майна, який набув чинності з 01.02.2020 року відповідно, до якого запроваджується принципово нова модель надання майна в оренду і, місцева влада також має діяти з урахуванням зазначених змін у цій сфері.

Даний закон спрощує процедуру надання в оренду державного та комунального майна, забезпечує її прозорість та виключає корупційну складову орендних відносин, зокрема у червні цього року була прийнята постанова Кабінету Міністрів України про деякі питання оренди державного та комунального майна.

На сьогодні, нове законодавство істотно змінило підходи до регулювання відносин у сфері оренди, але єдиних механізмів побудови Методики розрахунку орендної плати поки що немає, зазначив Павло Котов.

Проте, відповідно до діючого законодавства про оренду органи місцевого самоврядування самостійно можуть затверджувати Порядки розподілу орендної плати примірний договір оренди комунального майна, виконання контрольних функцій у сфері оренди комунального майна та прийняття рішень про надання згоди на здійснення невід’ємних поліпшень комунального майна.

Разом з тим, визначення регуляторних ознак того чи іншого документа можливе лише після здійснення його всебічного аналізу на предмет встановлення, визначення, змінення чи скасування ним норм права, виявлення сфери застосування; визначення спрямування документа або окремих його положень на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання.

Слід зазначити, що Державна регуляторна служба України зверталась до Київської міської ради щодо необхідності приведення власних нормативно-правових актів зазначеної сфери у відповідність до вимого діючого законодавства, зокрема щодо рішення Київської міської ради «Про затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва».

Підсумовуючи захід, Павло Котов рекомендував суб’єктам звернення скористуватися роз’ясненнями Державної регуляторної служби України, які розміщені за посиланням на офіційному сайті ДРС у розділі «Регуляторна політика».