На Харківщині працювали над методологією відстеження результативності регуляторних актів
Днями у Харкові в режимі онлайн відбувся круглий стіл на тему: «Відстеження результативності регуляторних актів: практика та очікування». Захід було організовано Сектором ДРС у Харківській області в межах програми співпраці з органами місцевого самоврядування регіону.
Одним з головних пріоритетів ДРС на поточний рік є активізація діяльності регуляторних органів в частині виконання заходів з відстеження результативності прийнятих регуляторних актів з обов’язковим здійсненням розрахунків витрат бізнесу на виконання вимог регулювання.
Разом з тим, представники органів місцевого самоврядування зазначали, якщо процедури прийняття регуляторного акта, підготовки АРВ до нього методологічно добре забезпечені, внесені у 2015 році зміни до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта досить детально регулюють ці питання, то методичне та методологічне забезпечення процедур та детального змісту відстеження результативності регуляторного акта не забезпечено. По суті, нинішня редакція Методики відстеження результативності регуляторного акта, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 має формальний характер та по рівню деталізації не відповідає Методиці проведення АРВ, що не забезпечує єдиного методологічного підходу до проведення відстеження результативності регуляторного акта.
У своєму виступі завідувач Сектору ДРС у Харківській області Олександр Колесніков зазначив, що відстеження результативності є логічним та послідовним етапом в регуляторній діяльності будь-якого регуляторного органу. Якість його проведення насамперед залежить від якості проведеного АРВ, чіткого визначення цілей та прогнозних числових показників результативності регуляторного акта у часі. При відсутності чітких, зрозумілих та визначених у числовому вимірі показників результативності, будь яке відстеження результативності буде мати формальний характер. Саме тому відстеження результативності повинно будуватися на тих же методологічних засадах, що і АРВ з визначенням вже реальних числових даних щодо витрат суб’єктів господарювання на виконання регулювання, рівня (у цифровому вимірі) досягнення цілей регулювання через порівняння з визначеними показниками результативності. Саме відстеження результативності стає обґрунтуванням для внесення змін, скасування або залишення без змін існуючого регуляторного акта.
Під час заходу були проаналізовані окремі відстеження результативності регуляторних актів в системному аналізі з АРВ до них, визначені недоліки та надані пропозиції до їх вдосконалення.
За результатами заходу було запропоновано звернутися до ДРС з пропозицією щодо створення формалізованого бланку відстеження результативності та надання письмових методичних рекомендацій щодо проведення відстеження результативності регуляторних актів.