Сторінка: https://www.drs.gov.ua/regionalni-novyny/kirovogradska-oblast/na-kirovogradshhyni-zbilshylasya-kilkist-organiv-mistsevogo-samovryaduvannya-yaki-dotrymuyutsya-regulyatornogo-zakonodavstva-pid-chas-rozrobky-rishen-pro-mistsevi-podatky/
Рішення про встановлення місцевих податків і зборів містять норми регуляторного характеру, а їх прийняття потребує реалізації процедур, передбачених Законом України від 11.09.2003 № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики к сфері господарської діяльності».
Особливості здійснення державної регуляторної політики органами та посадовими особами місцевого самоврядування визначені розділом VI Закону № 1160, однієї з вимог якого є подання проекту регуляторного акта разом з аналізом регуляторного впливу та експертним висновком відповідальної постійної комісія ради до уповноваженого органу (Державної регуляторної служби України) для підготовки у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку пропозицій щодо удосконалення проекту відповідно до принципів державної регуляторної політики.
Фахівці Сектору ДРС у Кіровоградській області провели порівняльний аналіз щодо проектів рішень про встановлення місцевих податків і зборів, які надійшли до ДРС у 2018 та 2019 роках, у частині дотримання ОМС області регуляторного законодавства. У результаті проведеного аналізу встановлено наступне.
У поточному році до Державної регуляторної служби надійшло 391 рішення про встановлення місцевих податків і зборів від 150 ОМС Кіровоградської області, що на 2,5 % більше, ніж у минулому році.
Водночас, загальна кількість ОМС, які дотримуються вимог Закону № 1160 під час розробки проектів таких рішень залишається невисокою – 38,5 % від їх загальної кількості у регіоні. З огляду на адміністративно-територіальний устрій Кіровоградської області у розрізі районів кількість таких ОМС становить:
№ з/п |
Назва району, міста |
Кількість ОМС |
Кількість проектів |
||
2018 |
2019 |
2018 |
2019 |
||
1 |
Благовіщенський |
– |
– |
– |
– |
2 |
Бобринецький |
15 |
19 |
45 |
57 |
3 |
Вільшанський |
7 |
5 |
13 |
11 |
4 |
Гайворонівський |
– |
1 |
– |
1 |
5 |
Голованівський |
– |
17 |
– |
49 |
6 |
Добровеличківський |
18 |
14 |
52 |
42 |
7 |
Долинський |
5 |
6 |
15 |
18 |
8 |
Знам’янський |
5 |
2 |
14 |
6 |
9 |
Кропивницький |
14 |
9 |
44 |
24 |
10 |
Компаніївський |
12 |
10 |
38 |
30 |
11 |
Маловисківський |
6 |
11 |
17 |
28 |
12 |
Новгородківський |
4 |
5 |
7 |
11 |
13 |
Новоархангельський |
2 |
6 |
6 |
18 |
14 |
Новомиргородський |
4 |
2 |
10 |
3 |
15 |
Новоукраїнський |
9 |
3 |
13 |
8 |
16 |
Олександрівський |
4 |
2 |
10 |
2 |
17 |
Олександрійський |
17 |
17 |
51 |
49 |
18 |
Онуфріївський |
7 |
5 |
13 |
5 |
19 |
Петрівський |
1 |
2 |
2 |
6 |
20 |
Світловодський |
3 |
5 |
9 |
11 |
21 |
Устинівський |
6 |
7 |
9 |
8 |
22 |
м. Знам’янка |
1 |
1 |
2 |
2 |
23 |
м. Кіровоград |
– |
1 |
– |
2 |
24 |
м. Олександрія |
– |
– |
– |
– |
25 |
м. Світловодськ |
1 |
– |
1 |
– |
|
Разом: |
141 |
150 |
371 |
391 |
Як видно з таблиці, у порівнянні з 2018 роком значно покращили свої показники ОМС Бобринецького, Голованівського та Маловисківського районів.
З незначним покращенням регулювали питання оподаткування ОМС Гайворонського, Долинського, Новгородківського, Новоархангельського, Олександрійського, Петрівського, Світловодського та Устинівського районів.
Погіршення показників відбулося у Вільшанському, Добровеличківському, Знам’янському, Кропивницькому, Компаніївському, Новомиргородському, Новоукраїнському, Олександрівському та Онуфріївському районах.
Серед чотирьох міст обласного значення у 2019 році під час розробки рішень про встановлення місцевих податків норм регуляторного законодавства дотрималися тільки Знам’янська міська рада та Міська рада м. Кропивницького. Світловодська міська рада надсилала до ДРС проекти рішень про затвердження місцевих податків лише у 2018 році.
Слід зазначити, що вже два роки поспіль вищевказані законодавчі вимоги ігнорують ОМС Благовіщенського району та Олександрійська міська рада.
Більшість ОМС розробляла окремі рішення по кожному місцевому податку і збору, 39 ОМС прийняли одне рішення з декількома додатками.
При цьому треба відмітити значне покращення якості підготовки проектів регуляторних актів. Зауваження до аналізів регуляторного впливу отримали 174 розглянуті проекти, що складає 44,5 %, коли цей показник у 2018 році складав 91,8 %, М-тест був відсутній лише у 6 % проектів, у 2018 році – 24,2 %.
Зазначені показники свідчать про підвищення професійного рівня працівників органів місцевого самоврядування, чому сприяє і здійснення методичної та консультаційної підтримки ОМС працівниками Сектору ДРС у Кіровоградській області.
За останні два роки проведено 75 заходів щодо підвищення рівня знань з питань реалізації державної регуляторної політики у вигляді семінарів і нарад, надано більше тисячі консультацій місцевим органам влади.
Фахівці Державної регуляторної служби планують і надалі проводити активну роботу щодо підвищення рівня знань працівників органів місцевого самоврядування Кіровоградської області та активно співпрацювати з усіма сторонами регуляторного процесу з метою формування сприятливого бізнес-клімату на місцевому рівні.